نسخه چاپی

پایش ۱۱۰ واحد مولد بود در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره)

عکس خبري -پايش ??? واحد مولد بود در مسير فرودگاه امام خميني (ره)

رییس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: اهداف این اداره با اولویت كنترل و كاهش بوی نامطبوع مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و شهرك واوان برنامه ریزی و اجرایی شده است.

به گزارش نما ،الهه بیگی رییس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت این اداره با اولویت کنترل و کاهش بوی نامطبوع مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و شهرک واوان برنامه ریزی و اجرایی شده است.

وی با اعلام این خبر اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری، به منظور بررسی عملکرد واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی تعداد ۴۶۳ واحد مختلف تحت پایش قرار گرفت که از این بین بیش از ۱۱۰ مورد نظارت و پایش بر واحدهای مولد بوی نامطبوع مستقر در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بوده است و نتیجه این پایش ها صدور ۱۳۶ فقره اخطاریه به واحدهای آلاینده آب، خاک و هوا بوده و دو واحد غیر مجاز نیز جمع آوری و منتقل شدند.

بیگی با بیان اینکه در شش ماه گذشته ۱۰۵ مورد استعلام جهت احداث و بهره برداری واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مختلف به اداره حفاظت محیط زیست واصل و بررسی شده است، گفت: از این تعداد، ۵ تقاضا به دلیل مغایرت با ضوابط استقرار ملاک عمل سازمان محیط زیست و قوانین جاری مخالفت شده است و واحدهایی که با استعلام آن ها موافقت شده است، مکلف به رعایت ضوابط محیط زیستی و اقدام برابر قوانین موجود هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در گشت و پایش کارشناسان و مامورین اجرایی این اداره ۲۴ واحد جدید شناسایی شدند و همچنین ۲۳ مورد شکوائیه مردمی با موضوعات مختلف زیست محیطی تحت بررسی قرار گرفته است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر افزود: ۲۲ مورد پیگیری قضایی به منظور برخورد قانونی با متخلفین شکار و صید غیرمجاز و واحدهای آلاینده به عمل آمده و طی این مدت ۷۱ مورد از خروجی سیستم های تصفیه خانه فاضلاب واحدهای صنعتی، خدماتی و همچنین رودخانه های کن و سالور پایش و نمونه برداری شده است.
مهر

۱۳۹۹/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...