نسخه چاپی

لاریجانی: ایران به دنبال اتحاد استراتژیك امت اسلامی است

رئیس مجلس با بیان اینكه ایران به دنبال رقابت‌های كوچك كودكانه در منطقه نیست، گفت: جمهوری اسلامی به دنبال اتحاد استراتژیك امت اسلامی است.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در شهر مقدس قم با جمعی از نمایندگان پارلمان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی با اشاره به روابط دو کشور ایران و عراق اظهار داشت: دولت عراق، دولت دوست و برادر ما بوده و تلاش ایران همواره برای بهبود شرایط دو کشور بوده است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر گروه‌های تروریستی مشکلات امنیتی بسیاری را برای برخی کشورهای منطقه از جمله عراق ایجاد کرده‌اند که با تلاش و همت گروه‌های عراقی پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مذاکرات و گفت‌وگوهای سیاسی در عراق تصریح کرد: این اقدامات در صحنه داخلی عراق مؤثر است همچنین برای ایران وجود یک عراق امن و دموکراتیک دارای اهمیت است.

وی افزود: سیاست کلی جمهوری اسلامی، حمایت از دموکراسی در تمام کشورها بوده البته ما با تجزیه کشورها از جمله عراق و سوریه مخالف هستیم و این مسئله یک فتنه برای منطقه است.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: ایران به هیچ وجه در کشورها از جمله عراق به دنبال طایفه‌گری نیست و این مسائلی است که دشمنان عراق به آن دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: مسئله مهم در شرایط کنونی برای منطقه این است که همه ما در جهت دور کردن بحران‌های تروریستی از امت اسلامی تلاش کنیم و برای ایران وحدت امت اسلامی دارای ارزش و اهمیت است.

نماینده قم اضافه کرد: به هم ریختگی در منطقه به ویژه در عراق و سوریه تنها به نفع دشمنان اسلام و رژیم صهیونیستی است، ما به دنبال رقابت‌های خرد و کوچک کودکانه در منطقه نیستیم بلکه استراتژی جمهوری اسلامی از نخست اتحاد استراتژیک امت اسلامی بوده است.

لاریجانی با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان پارلمان عراق یادآور شد: : ایران آماده همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله موضوع آب حوزه رودخانه اروند و لایروبی آن در چارچوب قرارداد 1975، مسئله حقوق زنان و موضوعاتی دیگر است.

در این دیدار همچنین نمایندگان پارلمان عراق مطالبی را درباره موضوعات منطقه‌ای، داخلی، بین‌المللی و مسائل مرتبط بین دو کشور مطرح کردند.

۱۳۹۴/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...