نسخه چاپی

افزایش 30 درصدی مشاركت مردم تهران در انتخابات مجلس

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینكه شكوه حضور مردم در خلق حماسه سیاسی هفتم اسفند در تاریخ میهن اسلامی ماندگار خواهد شد افزود: این حضور حماسی را به رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی و مردم افتخار آفرین ایران به خصوص استان تهران تبریك می گویم.

به گزارش نما به نقل از میزان، سیدشهاب الدین چاوشی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با اشاره به حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند گفت: مشارکت مردم استان تهران نسبت به انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی افزایش قابل توجهی داشته است و گزارشهای اولیه حاکی از افزایش 30 درصدی شرکت کنندگان در این دوره انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: شمارش آرای ماخوذه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران با مرکزیت فرمانداری تهران آغاز شده و انتظار می رود تا پایان امروز نتایج مشخص شود.

چاوشی افزود: احتمال می رود که نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر و پردیس با توجه به گستردگی حضور مردم و بالا بودن تعداد نامزدهای انتخابات تا سه روز آینده طول بکشد.

وی تصریح کرد: به محض اینکه شمارش آرای در حوزه انتخابیه شهرستانهای استان تهران به جمع بندی نهائی و تائید هیات های اجرائی و نظارت برسد نتایج آن اعلام خواهد شد.

به گفته چاوشی، به احتمال قوی نتایج شمارش آراء مجلس شورای اسلامی در اکثر شهرستانها و خبرگان در سطح استان تا پایان امروز مشخص خواهد شد.

چاوشی از تلاش موثر و شبانه روزی دست اندرکاران برگزاری انتخابات در سطح استان اعم از هیاتهای اجرائی و نظارت اعضای شعب و ستاد امنیت استان، دستگاههای امنیتی انتظامی و اطلاعاتی و فرمانداران و بخشداران و بازرسان که در خلق این حماسه بزرگ زمینه های لازم را فراهم کردند قدردانی کرد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز گذشته(هفتم اسفندماه) در سراسر کشور برگزار شد.

تعداد شش هزار و 138 صندوق رای در استان تهران پیش بینی شد که از این تعداد چهار هزار و 641 صندوق برای حوزه انتخابیه تهران و بقیه برای دیگر شهرستان های استان (پنج حوزه انتخابیه) بود.

براساس اعلام استانداری تهران هشت میلیون و 475 هزار و 77 نفر در استان تهران واجد شرایط رأی دادن هستند که شش میلیون و 571 هزار و 574 نفر از آنان در شهر تهران زندگی می کنند.

استان تهران در مجموع 35 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 30 کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارد.

این استان دارای شش حوزه اصلی و 20 حوزه فرعی شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

استان تهران 16 نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد.

۱۳۹۴/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...