نسخه چاپی

درخواست مقتدا صدر برای ادامه تظاهرات هوادارانش

رهبر جریان صدر از هوادارانش خواست كه به تظاهرات خود برای مبارزه با فساد و اصلاحات تا پایان ۴۵ روزی كه به دولت فرصت داده شده ادامه دهند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از المسله، مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق ضمن قدردانی از مشارکت هوادارانش در تظاهرات روز گذشته از آنها خواست که به تظاهرات خود تا پایان 45 روزی که به دولت برای اصلاحات ریشه‌ای فرصت داده شده است ادامه دهند.

صدر در بیانیه‌ای گفت: آنچه ما در میدان التحریر دیدیم موجب افتخار ما است.

وی خطاب به هوادارانش تاکید کرد شما به داخل و خارج میزان عشق و علاقه خود به عراق را نشان دادید و ثابت کردید که چقدر برای انجام اصلاحات در کشور جدی هستید.

صدها تن از هواداران جریان صدر روز گذشته با برگزاری تظاهرات در مرکز بغداد خواستار انجام اصلاحات در دولت و مبارزه با فساد شدند.

صدر طی سخنانی در جمع هواداران خود در میدان التحریر گفت که حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور زیر ذره بین است.

وی در این تظاهرات که قبلا خواستار برگزاری آن شده بود گفت: حیدر العبادی باید به انجام اصلاحات ریشه ای در عراق پایبند باشد.

برخی از دست اندرکاران برگزاری تظاهرات هواداران صدر گفتند که تعداد تظاهرات کنندگان در میدان التحریر از نیم میلیون نفر عبور کرد. این تظاهرات به خیابان وزارت کشور و وزارت حمل و نقل در نزدیکی خیابان القناة و ورودی شهر الصدر هم رسید.

گرچه حیدر العبادی نخست وزیر عراق وعده انجام اصلاحات را داده و از سال گذشته تاکنون نیز اقداماتی را در این راستا انجام داده است، اما روند این اصلاحات کند است و فساد در دستگاههای دولتی عراق همچنان ادامه دارد. این موضوع گلایه مرجعیت عراق را نیز در پی داشته است.

۱۳۹۴/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...