نسخه چاپی

النهار: انتخابات ایران وحدت آفرین بود

روزنامه لبنانی « النهار» نزدیك به گروه 14 مارس با بیان این كه « دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بین جریان های سیاسی وحدت ایجاد كرد»،نوشت كه تمدید چندباره زمان رای گیری به خاطر اقبال گسترده مردم بود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، النهار که درصدر گزارش مفصل خود با عنوان «روز سرنوشت انتخاب در ایران» تصویر بزرگی از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال انداختن رایشان در صندوق آورده است، افزود: این انتخابات اولین گزینش مردم ایران بعد از توافق هسته ای بود و اوضاع و شرایط از زمان شروع رای گیری نشان از اقبال گسترده مردم داشت.

النهار با انتشار فرازهائی از اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، رئیس جمهوری و دیگر مقامات نظام اسلامی ، افزود: حضرت آیت الله خامنه ای از نخستین کسانی بودند که رایشان را در صندوق انداختند و تاکید کردند که اقبال گسترده مردم منجر به شکست دشمنان ایران خواهد شد.

دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان همچنین درصدراخبار رسانه های لبنانی مانند روزنامه های السفیر ، الاخبار ، الجمهوریه ، المستقبل ، پایگاه اطلاع رسانی العهد، رادیو و تلویزیون های دولتی و خصوصی لبنان از جمله الجدید قرار گرفت.

در این میان شبکه لبنانی المنار تاکید کرد:ایرانی ها با آزادی کامل در کنار صندوق های رایی ایستادند که بسیاری از کشورهای همسایه از آن بی بهره اند.

المنار افزود: در این انتخابات، فرزندان انقلاب اسلامی نمایندگان خود را در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان انتخاب کردند، آنها در زیر پرچم جمهوری اسلامی صاحب فن آوری هسته ای، در رقابتی دموکراتیک شرکت کردند.

این شبکه لبنانی در بخش اخبار خود نحوه اقبال مردم به صندوق های رای را این گونه توصیف کرد: میلیون ها شهروند ایرانی در مقابل مراکز رای گیری صف کشیدند تا نمایندگان خود را از میان رقبا و برنامه های متعدد انتخاب کنند، به ویژه این که ایران کشوری مستقل با قدرت هسته ای است و جایگاه ویژه ای در معادلات جهانی و منطقه ای دارد.

«ان.بی.ان» دیگر شبکه تلویزیونی لبنان همه اعلام کرد:ایران با مشارکت بالای مردم در این انتخابات، ثابت کرد دموکراسی موجود وارداتی از غرب نیست و ناشی از تاریخ و عقیده مردم است.
این شبکه لبنانی افزود: این مردم ایران هستند که قوای مجریه و قانونگذاری و اعضای مجلس خبرگان را انتخاب می کنند و در تعیین سرنوشت خود و کشورشان نقش آفرین هستند.

«ان. بی. ان» خاطرنشان کرد: رقبای انتخاباتی هم در مسابقه ای حاضر شدند که سیاست داخلی و خارجی ایران را به صورت دموکراتیک ترسیم خواهد کرد و با این انتخابات، جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری احساس قدرت و اقتدار می کند

۱۳۹۴/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...