نسخه چاپی

5 دستاورد جدید فناورانه صنعت دفاعی افتتاح شد

وزیر دفاع از دستاوردهای جدید این نیرو در حوزه های فناورانه رونمایی كرد.

به گزارش نما به نقل از افکارخبر، با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 5 دستاورد جدید فناورانه دفاعی شامل؛ دستگاه آشکارساز پارس کم، دستگاه آشکارساز مواد منفجره و مخدر، پوشش های پلیمری ضد ضربه و انفجار، نسل جدید لباس های محافظ NBC بر پایه فناوری غشاءهای تراواگزین، رونمایی و خط تولید داروی اوبیدو اکسایم کلراید از محصولات مهم دارویی مقابله با عوامل شیمیایی افتتاح شد.

سردار دهقان در حاشیه رونمایی از این دستاوردهای جدید، طی سخنانی با اشاره به رویکرد وزارت دفاع در طراحی و ساخت تجهیزات فناورانه و روز آمد در حوزه های مختلف گفت: امروز به همت دانشمندان، متخصصان و محققان زبده و کارآمد وزارت دفاع شاهد دستاوردهای جدیدی هستیم که حقیقتا مصداق عینی فرمایش راهبردی مقام معظم رهبری است که فرمودند :" ما خواستیم و توانستیم به حول قوه الهی".

سردار دهقان تصریح کرد: وزارت دفاع ابداع و طراحی امکانات و تجهیزات پیشرفته و پیچیده دفاعی را بعنوان یک ماموریت مهم راهبردی دنبال می کند که بحمدالله در همین راستا در حوزه های دفاعی دستاوردهای بسیار ارزشمندی به ثمر نشسته است.

سردار دهقان در تشریح دستاوردهای جدید وزارت دفاع گفت: دستگاه آشکارساز پارس کم با روش آشکار سازی طیف سنجی متحرک یونی و با سیستم هشدار دهنده دیداری و شنیداری قادر است گروه عوامل شیمیایی اعصاب، تاول زا، عوامل خون و خفه کننده را آشکار نماید، این دستگاه پیشرفته برای حفاظت از جان رزمندگان و مردم در شرایط بهره برداری دشمن از سلاح های شیمیایی کاربرد دارد.

وی در خصوص دستگاه آشکارساز مواد منفجره و مواد مخدر نیز افزود: اساس کار این دستگاه طیف سنجی یونی در دمای بالاست که دارای قابلیت بالای جداسازی و حساسیت می باشد و می تواند انواع مواد منفجره و انواع مواد مخدر مثل هروئین، متامفتامین، متادون، تریاک، کوکائین، کراک و مورفین را تشخیص دهد.

پوشش های پلیمری ضد ضربه و انفجار از دیگر دستاوردهای رونمایی شده بود که سردار دهقان در خصوص آن گفت: این پوشش پلیمری به دلیل دارا بودن خواص مکانیکی مطلوب به جذب انرژی بالا و الاستیسیته زیاد برای حفاظت از ابنیه، تجهیزات و هرنوع وسیله ای که نیاز به محافظت مکانیکی، خوردگی، شیمیایی، ضربه ای و انفجاری داشته باشد، مناسب و از مقاومت بالایی برخوردار است و در انواع صنایع غیر نظامی نیز نظیر صنایع ساختمانی، غذایی، دریایی، معدنی، نفت گاز، پتروشیمی و انرژی های بادی،آبی و بیوگاز کاربرد دارد.

وزیر دفاع پیرامون آخرین دستاوردهای رونمایی شده اظهار داشت: نسل جدید لباس های محافظ در برابر عوامل شیمیایی و بیولوژیکی که از ضروریات اساسی البسه نظامی است با استفاده از غشا لایه تراوش کننده تراواگزین می تواند محافظ مناسبی در برابر نفوذ عوامل شیمیایی و بیولوژیکی محسوب شود.

وی افزود: این لباس های محافظ، هیچ یک از معایب لباس های محافظ بر پایه کربن فعال و لباس های ساخته شده از لایه لاستیکی را ندارد و در عین حال از راحتی پوشش و وزن بسیار مناسبی برخوردار می باشد.

نکته حائز اهمیت در تولید لباس های جدید بومی بودن صد در صدی فناوری لایه محافظ می باشد و می توان با توجه به این قابلیت توانایی های دیگری از جمله متعادل کننده دما و همچنین قابلیت ضدباکتری و تمیز شوندگی را به راحتی به این لباس ها اضافه کرد.

وزیر دفاع گفت: علاوه بر 4 دستاورد جدید فوق برای نخستین بار در کشور خط تولید داروی اوبیدو اکسایم کلراید نیز در راستای اصول اقتصاد مقاومتی راه اندازی گردید که جزو داروهای تحریم به شمار می رود و تائیدیه های لازم بهره برداری از مراجع ذیصلاح کشور را نیز اخذ کرده است.

سردار دهقان تصریح کرد: به رغم وجود تحریم ها در بخش دفاعی، نیروهای مسلح در نیل به خودکفایی و خلق دستاوردهای جدید همواره نیات و اهداف دشمنان را ناکام گذاشته و خواهند گذاشت.

وی با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران طرح های مذکور گفت: وزارت دفاع و صنایع وابسته در بخش ها و حوزه های مختلف در فتح قله های فناوری خاص و پیشرفته لحظه ای درنگ و تردید ندارند و این مسیر که خواست فرماندهی معظم کل قوا، رئیس جمهور محترم، نیروهای مسلح و مردم می باشد را با قاطعیت ادامه می دهد.




۱۳۹۴/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...