نسخه چاپی

لاریجانی: نقش آفرینی‌ ملت در انتخابات نشانگر ثبات و امنیت در ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مردم برای حضور پرشكوه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سپاسگزاری از رهبر معظم انقلاب، گفت: این حضور یكپارچه وزن ایران را در صحنه بین المللی بالا برد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاين، علی لاریجانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با یادآوری انتخابات مجلس در 7 اسفند ماه سال جاری افزود: هفتم اسفندماه با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و حضور چشمگیر ملت عزیز صفحه جدیدی برای کشور گشوده شد که از جهات مختلف حائز اهمیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اولا که در صحنه بین الملل نوع مواجهه مردم ایران با موضوع انتخابات، سنجش جدیدی برای مراودات با ایران ایجاد نمود از آن جهت که ایران از معدود کشورهای منطقه است که از مردمسالاری برخوردار است، میزان مشارکت، نقطه تعیین کننده معادلات بین المللی با ایران می باشد.

وی یادآور شد: به ویژه آنکه دسایس برخی کشورهای بزرگ و بعضی کشورهای منطقه ای باید در میدان انتخابات تعیین تکلیف می شد لذا حضور یکپارچه ملت در انتخابات وزن ایران را در صحنه بین المللی بالا برد و تلقی جدیدی در جایگاه ایران ایجاد نمود.

دکتر لاریجانی افزود: ثانیاً با توجه به بحران های امنیتی فراگیر در منطقه و به هم ریختگی شگفت آور در این کشورها و ماجراجویی های تروریستی بی تردید نقش آفرینی های مبتکرانه ملت عزیز در انتخابات نشانگر ثبات و امنیت در ایران و بالا رفتن ضریب امنیتی ایران شده است و از طرفی پشتوانه قوی مردمی نظام نقش ثبات بخش و امنیت ساز ایران اسلامی در منطقه را افزون نموده است.

وی تأکید کرد: سوم آنکه پس از توافق هسته ای حضور فراگیر ملت در انتخابات به همه کشورها این پیام را رساند که نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه قوی مردمی برخوردار است و ملت آماده حرکت نوین در ساخت ایرانی آباد می باشد و ایران اسلامی مستقل و آباد را هدف گیری نموده است.

دکتر لاریجانی یادآور شد: اینجاست که پس از انتخابات باید شرایط سیاسی کشور را به سوی همگرایی و هم افزایی سوق داد تا زحمات ملت عزیز به توان جدیدی در مواجهه ایران با صحنه بین الملل و منطقه ای و پیشبرد اهداف درونی کشور بدل شود.

رئیس مجلس ضمن قدردانی از همت ملی مردم در انتخابات تصریح کرد: این حضور به این نقطه تمرکز می یابد که همگان چنین دریافتی از بلوغ سیاسی صحنه گردانان سیاسی دریافت نمایند؛ باید به ملت بزرگوار ایران تبریک گفت که با بزرگی و دقت شرایط کشور را در نظر گرفتند و با همتی بلند راه آینده کشور را هم معین نمودند و هم زمینه آن را فراهم کردند.

وی افزود: بی تردید راهنمایی های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در این همایش ملی اقتدار و ایستادگی سهمی بی بدیل داشته است که از معظم له سپاسگزاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لازم می دانم که از وزارت کشور و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات در روز 7 اسفندماه تشکر کنم و از همه کاندیداها که با حضور خود به رونق انتخابات مدد رساندند تشکر کنم.

۱۳۹۴/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...