نسخه چاپی

رشد 109 واحدی شاخص كل بورس تهران

بازار سهام امروز همسو با حضور پرتحرك سبدگردان‌ها شاهد چرخش نقدینگی معامله‌گران اغلب حقیقی در گروه‌های معاملاتی مختلف بود. گروه‌هایی كه از نظر بازار با پایان اصلاح تكنیكی آماده برجا گذاشتن بازدهی كوتاه مدت دیگری شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 11 اسفند 94، با افزایش 109 واحدی به رقم 77 هزار و 648 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 20 واحد رشد عدد 12 هزار و 831 واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 97 واحدی عدد 86 هزار و 974 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 59 واحدی به رقم 53 هزار و 706 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با رشد 1055 واحدی عدد 173 هزار و 604 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افت 3 واحدی عدد 828 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 177 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 46 واحد و ایران خودرو با 42 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 45 واحد، فولاد مبارکه با 38 واحد و گروه مپنا با 29 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 329 میلیارد و 721 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 55 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 90 هزار و 419 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پارس الکتریک، کاشی سعدی و حق تقدم خرید سهام آن، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین و حق تقدم خرید سهام آن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد شرکت‌های ماشین‌سازی نیرومحرکه، صنایع سیمان غرب، اوراق مشارکت میدکو، اوراق مشارکت عمران و نوسازی مجد مشهد، فرآوری زغال سنگ پروده طبس متوقف شدند.

امروز همچنین بازار سهام شاهد انتشار اطلاعیه‌ انتقال نماد معاملاتی سبحان دارو از بازار اول فرابورس به تابلوی معاملات بورس اوراق بهادار تهران در روز آینده بود.

امرزو بازار سهام شاهد معاملات کد به کد در نماد معاملاتی «میدکو» به میزان 220 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان بود.

در نماد معاملاتی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان نیز امروز بیش از 72 میلیون سهم به ارزش بیش از 18 میلیارد و 900 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

در نماد معاملاتی بانک سامان اما امروز بیش از 67 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

در لیزینگ رایان سایپا امروز کمتر از 12 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بود.

در نماد معاملاتی بانک‌های ملت و صادرات نیز امروز در حجم‌های 10 میلیون سهمی به ترتیب به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون تومان و یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

امروز همچنین بیش از 7 میلیون سهم داروسازی الحاوی به ارزش بیش از 2میلیارد 700 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

در پالایش نفت بندرعباس نیز امروز کمتر از 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون تومان کد به کد شد.

امروز بازار سهام با پرتحرک شدن سبدگردان‌ها و مدیران صندوق‌ها برای بازارسازی سهام شاهد تکاپوی معامله‌‌گران اغلب حقیقی برای جمع‌آوری سهام برخوردار از اصلاح تکنیکالی با هدف شناسایی بازدهی کوتاه مدت بود.

بازاری که ترجیح می‌داد با متعادل شدن قیمت‌ها در نوسان مثبت برخی تک سهم‌ها و گروه‌های کوچک بازار را در دستور کار خرید قرار دهد.

امروز گروه خودرویی‌ها نیز همسو با خبرهای پیرامونی این گروه در کشور شاهد نوسان مثبت در گروه خود بود.

هر چند که در نماد معاملاتی ایران خودرو با وجود دست به دست شدن بیش از 83 میلیون سهم به ارزش بیش از 29 میلیارد و 900 میلیون تومان اما با افزایش عرضه به ویژه از سوی حقیقی‌ها در قیمت‌های کنونی، روندی متعادل را برای خود حفظ کرد.

امروز در بازارهای جهانی نیز قیمت هر بشکه نفت با اندکی نوسان مثبت همراه شد هر چند که قیمت انس طلا با رشد بیش از 2.5 درصدی خود را به قیمت 1241 دلار رساند.

در بازار جهانی فلزات اساسی نیز امروز هر تن مس با رشد یک دلاری به رقم 4 هزار و 702 دلار در هر تن رسید.

هر تن روی نیز با رشد 9 دلاری عدد 1775 دلار را تجربه کرد و هر تن مس نیز به رقم 1764 دلار رسید.

در میانه بازار امروز خبرهایی مبنی بر تولید کامیون‌های بنز در ایران به گوش رسید، در عین حال شنیده شد که گروه بهمن برنامه افزایش سرمایه 97 درصدی خود از محل آورده نقدی و مطالبات، سود انباشته و اندوخته طرح توسعه را به موافقت سازمان بورس رسانده است.

در گروه سایپا نیز امروز خبرهایی مبنی بر طراحی دو پلت‌فرم جدید در این شرکت با هدف تولید 20 خودروی جدید منتشر شد.

در «خکمک» نیز امروز افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها با شایعه تکذیب مواجه بود.

در گروه بانک‌ها امروز بانک دی در حالی از انتقال سهام نیروگاه دماوند با پرتفوی خود خبر داده که این نیروگاه آماده عرضه سهام در فرابورس شده است.

در بالاست نیز امروز شایعاتی مبنی بر عقد قراردادهای قابل توجه در این شرکت به گوش رسیده است.

همچنین در بازار پایه فرابورس امرزو «فاهواز» از تایید افزایش سرمایه 50 درصدی خود از سوی حسابرس خبر داده است.

در گروه سرمایه‌گذاری‌ها اما «وصندوق» افزایش سرمایه 88 درصدی خود را از محل آورده نقدی و مطالبات به تایید سازمان بورس رسانده است.

بازار سهام امروز بازاری متعادل و رو به مثبت بود که انگیزه نوسانگیری در برخی گروه‌های کوچک باعث شد تا قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی روی دامنه نوسان مثبت رنج شود. با این حال بازارگردانی و سبدگردانی سهام از سوی صندوق‌ها و حقوقی‌های بزرگ بازار در کنار معاملات کد به کد امروز جالب توجه بود.

۱۳۹۴/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...