نسخه چاپی

وزیر امور خارجه ونزوئلا:

تعیین گزارشگر ویژه برای ایران غیرمنصفانه است

وزیر امور خارجه ونزوئلا در دیدار با دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: تعیین گزارشگر ویژه برای ایران غیرمنصفانه است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در این دیدار دو طرف بر تحکیم و توسعه روابط دو جانبه در همه زمینه ها از جمله مسائل حقوقی، قضایی و حقوق بشری تاکید و کردند.

محمدجواد لاریجانی با اشاره به سابقه خوب روابط میان دو کشور گفت: علاوه بر همکاری‌های حال حاضر در حوزه‌های مربوط به مسائل اقتصادی، نفت، تجارت و سرمایه‌گذاری و امثالهم که در گذشته شروع شده همه زمینه‌های لازم برای توسعه بیشتر همکاری‌ها در حوزه‌های دیگر از جمله حقوق بشر و همکاری‌های قضایی میان دو کشور آماده است و ایران و ونزوئلا لازم است تا هرچه سریع‌تر این فعالیت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی و دو جانبه را گسترش دهند.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید براینکه موضوع حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران مسئله‌ای مهم است گفت: ما قویا با قطعنامه‌ای که برخی کشورهای اروپایی برای تمدید ماموریت گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران ارائه می کنند مخالفیم و از دوستان بین‌المللی خود نیز می خواهیم که از آن حمایت نکنند.

لاریجانی افزود: اولا جمهوری اسلامی ایران تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر و قطعنامه تمدید این گزارشگری را که در این اجلاس به رأی گذاشته خواهد شد غیرمنصفانه و سوءاستفاده آشکار از مکانیزم‌های بین‌المللی می‌داند و ثانیا ایران برای ارائه گزارش‌ها درباره مسائل مختلف در چارچوب مکانیزم‌های گزارشگری سازمان ملل همیشه آماده بوده و هست و نیازی به تعیین گزارشگر ویژه نبوده و نیست و این موضع قاطع ایران در همه سالها بوده است.

محمدجواد لاریجانی همچنین در این دیدار تشکیل کمیسیون دو جانبه حقوق بشری با ونزوئلا را گامی مثبت در گسترش همکاری‌های دوجانبه قلمداد کرد و گفت در این کمیسیون همکاری‌های قضایی هم لحاظ خواهد شد.

در این دیدار همچنین خانم دلسی رودریگز گومز وزیر امور خارجه ونزوئلا بار دیگر خواستار سفر رسمی رئیس قوه قضائیه به این کشور شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ونزوئلا به زودی ریاست جنبش غیر متعهدها را از ایران تحویل می گیرد خواستار همکاری وزارت خارجه کشورمان برای هرچه بهتر انجام شدن این امر شد.

خانم گومز در ادامه تاکید کرد: مواضع ونزوئلا در خصوص حقوق بشر با مواضع ایران بسیار نزدیک است و ما همواره مخالف تعیین گزارشگر ویژه کشوری بوده‌ایم و آن را غیرمنصفانه و برخلاف رویه مکانیزم یو.پی.آر می‌دانیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در پایان تاکید کرد که نهایت سعی خود را برای ترغیب کشورهای همسو با خود در جنبش غیر متعهدها و کشورهای آمریکای لاتین برای اتخاذ مواضعی فعال‌تر در این خصوص به عمل آورد.

۱۳۹۴/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...