نسخه چاپی

خط امنیت ایران را دو هزار كیلومتر عقب راندیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه آوازه انقلاب اسلامی به بركت خون شهداست، گفت: امروز خط امنیت ایران را دو هزار كیلومتر عقب راندیم كه باید این خط حفظ شود و مسئله مهمی است.

به گزارش نما به نقل از فارس از صومعه‌سرا، محسن رضایی دقایقی پیش در یادواره 543 شهید این شهرستان و شهدای گمنام در مصلای صومعه‌سرا با بیان اینکه گیلان یکی از مناطق دفاع مستحکم از مراکز شمالی ایران بوده است، اظهار کرد: همه ما خاطره میرزا کوچک را در منطقه گیلان به یاد داریم.

وی افزود: امروز رزمندگان گیلان دو هزار کیلومتر دورتر از سرزمین خود در دفاع از اسلام می‌جنگند و از کشور دفاع می‌کنند که نشان می‌دهد مردم این استان همواره آماده جانفشانی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر شهادت‌طلبی نبود امروز نامی از ایران و اسلام نبود، گفت: آوازه انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست.

وی توصیه شهدا را ایستادگی تا آخریم قطره در مقابل استکبار دانست و افزود: جنگیدن با ظالمان توصیه شهداست و شهدا افراد بسیار برجسته‌ای بودند و آرمان‌های بلند داشتند.

رضایی با اشاره به اینکه اگر شهادت شهادت‌طلبی نبود امروز امنیت و پیشرفت نداشتیم، تصریح کرد: اگر شهادت‌طلبی نبود امروز نامی از اسلام وجود نداشت.

وی مبارزه با داعش و تکفیری‌ها را به برکت خون شهدا خواند و ادامه داد: امروز در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که چهار جنگ بزرگ در سوریه، عراق، روسیه با ترکیه و روسیه در اوکراین با اروپا در حال انجام است.

دبیر تشخیص مصحلت نظام با تصریح بر اینکه برخی تحلیل می‌کنند این جنگ‌ها بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: ممکن است چند ماه دیگر کشورهای منطقه درگیر جنگ شوند و این حوادث زمینه‌ساز جنگ جهانی سوم است.

* شعاع جنگ منطقه به شمال آفریقا کشانده شد/آمریکا نمی‌تواند آینده جنگ را پیش‌بینی کند

وی با اشاره به اینکه شعاع این جنگ به شمال آفریقا کشانده شده است، خاطرنشان کرد: طرف دیگر جنگ در افغانستان است و ایران در وسط این جنگ قرار دارد و بسیاری از مردم ما احساس این جنگ را ندارند.

رضایی اضافه کرد: جنگ حادثه بزرگی بوده که نتیجه آن نامشخص است و تحلیل‌گران از وضعیت آینده ناتوان هستند و آمریکا نمی‌تواند آینده این جنگ را پیش‌بینی کند.

وی به جنگ عربستان علیه یمن اشاره کرد و گفت: بسیاری از دولتمردان عربستان اعتقاد دارند ملک سلیمان اشتباه کرده و برخی می‌گویند جنگ زمینی در سوریه داشته باشند اما مردم ایران با خیال راحت در این اقیانوس متلاطم زندگی می‌کنند و شهدا اقتدار را به ایران برگرداندند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی در دفاع مقدس کسب شده است، تصریح کرد: این امر دیگران را از طمع ایران بازگرداند.

* دستگیری تفنگداران آمریکایی موجب وحشت آل‌سعود شد

وی با بیان اینکه عربستان را علیه ایران تحریک کردند تا کار شتاب‌زده‌ای انجام دهیم و جنگ آغاز شود، خاطرنشان کرد: تکاوران آمریکا از کویت به طرف بحرین حرکت کرده و مسیر را گم کردند و به طرف جزیره فارس آمدند و نیروهای ما وارد عرصه شدند و هر لحظه به آنها نزدیک‌تر شدیم.

رضایی ادامه داد: تفنگداران دریایی ما نیروهای آمریکا را خلع سلاح کردند و برادران سپاهی ما تدبیر و شجاعت داشتند که این مسئله نشانه اقتدار نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه عربستانی که علیه ایران شعار می‌داد مانند موش در لانه خود خفه شد، تصریح کرد: آنها می‌دیدند که ایرانی‌ها ارباب عربستان را به اسارت گرفتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتدار ایران را برگرفته از شهادت‌طلبی و به تأسی از قرآن کریم دانست و یادآور شد: خداوند خریدار خون شهداست و این امر نشان می‌دهد شهادت‌طلبی ارزش بسیار بالایی دارد.

وی شهادت‌طلبی را تنها راهی عنوان کرد که می‌تواند ظلم و ستم را کنار بزند و راه کشور را باز کند و افزود: در این مسیر مردم ایران و گیلان پیشگام هستند.

* توطئه در کمین ایران است/ضرورت هوشیاری ملت و مسئولان

رضایی شرایط ایران را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: باید هوشیار باشیم زیرا توطئه در کمین است و باقی‌مانده راه در زمینه اقتصاد و اشتغال باید برطرف شود.

وی نیمه نخست راه را ایجاد امنیت در کشور نامید و گفت: امنیت ایران را به دست آوردیم و نیمه دوم راه، اقتصاد و اشتغال است که باید مشکلات این حوزه برطرف شود و برخی عادت کرده‌اند در نیمه نخست راه باقی بمانند و اگر آنها ادعا دارند اشتغال برای جوانان ایجاد کنند.

رضایی با اشاره به اینکه مجلس و دولت باید در نیمه دوم راه به اشتغال و اقتصاد کشور رسیدگی و مشکلات را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: این خواسته مردم و نمایندگان مجلس است.

* تأخیر مسئولان در حل مشکلات اقتصادی کشور

وی با تصریح بر اینکه در برطرف کردن مشکلات اقتصاد کشور تأخیر شده است، یادآور شد: انتظار می‌رود دولت و مجلس مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرده و در اقتصاد ایران تحول ایجاد کنند.

رضایی گفت: نباید اجازه دهیم ناامنی در منطقه به نفع یکی از قدرت‌های آمریکا، عربستان و ترکیه تمام شود، باید از تجزیه عراق، سوریه و یمن جلوگیری شود و اگر این آتش تمام نشود ناامنی آن را وارد ایران می‌کنند.

وی گفت: امروز خط امنیت ایران را دو هزار کیلومتر عقب راندیم که باید این خط حفظ شود و مسئله مهمی است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تحقق اقتصاد مقاومتی و مراقبت از امنیت ملی در دورتر از مرزهای کشور را موضوع بسیار مهمی دانست و اظهار کرد: دولتمردان باید احساس مسئولیت کرده و در این عرصه تلاش کنند.

* تحقق اقتصاد مقاومتی مطالبه مردم از مسئولان

وی با اشاره به اینکه نباید در داخل کشور اختلافات داخلی ایجاد و وقت مردم گرفته شود، خاطرنشان کرد: مسئولیت بسیار سنگین است و مردم می‌توانند اقتصاد مقاومتی و امنیت ملی را از مسئولان کشور مطالبه کنند.

رضایی گفت: امروز روز تنبلی نیست بلکه روز فداکاری‌های بزرگ بوده و باید در بعد امنیت و اقتصاد تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روحیه تکلیف در اداره‌ها به وجود آمده است، تصریح کرد: نیاز به روحیه جهادی داریم تا 300 سال عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: پس از امام راحل مقام معظم رهبری در مقابل قدرت‌های بین‌المللی سکان کشور را به‌عهده گرفت و خداوند متعال نعمت ولایت را به ما داده است.

وی به وجود جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: جوانان بسیاری در کشور داریم و در جنگ به جوانان گیلانی اعتماد کردیم و لشکر قدس تشکیل شد و به خوبی درخشید و باید نبوغ جنگ در اقتصاد نیز به‌کار گرفته شود.

رضایی با تأکید بر اینکه با خستگی‌ناپذیری راه انقلاب را ادامه دهیم تا به اهداف بعدی برسیم، یادآور شد: امیدواریم امام زمان (عج) از ما راضی باشد و کمک کند تا بتوانیم این راه سرنوشت‌ساز را ادامه دهیم.

وی مشارکت مردم در انتخابات را موجب خنثی شدن توطئه دشمنان علیه ایران اسلامی عنوان کرد.

۱۳۹۴/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...