نسخه چاپی

ولایتی:

مانعی برای انتقال اس ۳۰۰ از روسیه به ایران وجود ندارد

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مانع جدی در راه انتقال موشك اس ۳۰۰ از روسیه به ایران وجود ندارد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در حاشیه دیدار با ماسیما دالما نخست‌وزیر سابق ایتالیا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درباره انتقال موشک‌های اس 300 روسیه به ایران، اظهار داشت: در ملاقاتی که دو هفته پیش با وزیر دفاع روسیه - زمانی که در ایران بود - داشتم، از وی درباره تحویل سامانه اس 300 سوال کردم.

وی افزود: روسیه مصمم است قراردادهایی را که با ایران امضا کرده، اجرایی کند، از جمله موشک‌های ضدهوایی، سامانه اس 300 و سایر اقلامی که مورد موافقت ایران و روسیه قرار گرفته است.

ولایتی ادامه داد: بنابراین بنده مانع جدی در راه انتقال امکانات دفاعی از روسیه به ایران نمی‌بینم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ملاقات خود با نخست‌وزیر سابق ایتالیا، گفت: ملاقات نسبتا طولانی‌ای با آقای ماسیمو دالما داشتم که وی از حزب سوسیالیست است و در رأس احزاب سوسیالیست اروپا مجموعه‌ای را در بروکسل تشکیل داده‌اند که درباره مسائل مهم بین‌المللی و منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا فعال هستند.

ولایتی افزود: ما در این ملاقات درباره مسائل منطقه به خصوص سوریه تبادل‌نظر داشته‌ایم و نخست‌وزیر سابق ایتالیا قبول داشت که باید با تروریست‌هایی که در سوریه حضور دارند مقابله کرد و در عین حال به دنبال ایجاد صلح عادلانه در سوریه هستند.

وی با بیان "حفظ تمامیت ارضی سوریه مورد تایید ما بود"، گفت: تا جایی که به ایران مربوط می‌شود، جمهوری اسلامی ایران از حکومت قانونی و مردم سوریه دفاع می‌کند؛ بنده برای نخست‌وزیر سابق ایتالیا تشریح کردم که چرا جمهوری اسلامی ایران از سوریه دفاع می‌کند. طبیعی است که وقتی کشور دوست ما که سابقه 37 ساله به قدمت انقلاب دارد و با آن دوستی استراتژیک داریم، مورد تهاجم کشورهای بیگانه و تروریست‌های دست‌پروده بیگانگان قرار گرفته و از ایران کمک درخواست کرده، ایران نیز به آن کمک می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امنیت سوریه و منطقه، امنیت جمهوری اسلامی ایران است، لذا دفاع از امنیت منطقه، دفاع از امنیت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. با توجه به اینکه آتش‌بس برقرار شده از سوی معارضان مکرراً مورد نقض قرار گرفته است، امیدواری زیادی نسبت به برداشته شدن گام های بعدی نیست. علی‌الخصوص اینکه آمریکایی‌ها گویی آتش‌بس را بهانه‌ای قرار داده‌اند که اگر نقض شود، به دنبال طرح B باشند تا دخالت بیشتری در سوریه داشته باشند و در حال ساختن پایگاه نظامی در سوریه هستند و در نهایت می‌خواهند اگر بتوانند سوریه را تجزیه کنند ولی ان‌شاءالله مردم و متحدان سوریه به آنها اجازه این اقدام را نخواهند داد.

ولایتی با تاکید بر اینکه تجزیه سوریه به نفع صهیونیست‌ها و حامیان آنها تمام خواهد شد، تصریح کرد: البته این خواب تعبیر نخواهد شد و سوریه متحد باقی خواهد ماند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره آینده روابط ایران و اروپا گفت: آینده روابط ایران و اروپا امیدبخش است، چرا که اروپا سعی می‌کند سیاست خود را در مسائل مختلف در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا از سیاست آمریکا متمایز کند و در هفته‌ها و ماه‌های اخیر افراد مختلفی در سطح رسمی و حوزه‌های مطالعاتی به ایران آمدند و همگی بر این موضوع اعتراف داشتند که ایران به عنوان مقتدرترین و باثبات‌ترین کشور منطقه می‌تواند نقش ارزشمندی را در ایجاد صلح و آرامش ایفا کنند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...