نسخه چاپی

آقای روحانی با اروپا قطع رابطه كنید!

در حالی سفر حسن روحانی به اتریش لغو شد كه دلایل عنوان شده با واقعیات موجود و تجربیات گذشته همخوانی ندارند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، دومین سفر رسمی حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور به اروپا، در حالی لغو شده که تنها دلیل عنوان شده برای آن؛ دلایل امنیتی بوده است. موضوعی که در همان روز سفر روحانی به اتریش، از سوی دفتر ریاست جمهوری در طی اعلامیه ای عنوان شد.



با وجود این، اما رئیس جمهور اتریش در مصاحبه ای تاکید کرد میزبان از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی برای سفر روحانی به وین نداشته و از این اقدام ایران ابراز تاسف کرد.



نقل قول ها درباره علت واقعی لغو سفر روحانی در حالی ادامه پیدا کرد که وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی، اقدام رئیس جمهور را از نرفتن به وین، اقدامی انقلابی و مبتنی بر اصول انقلاب خواند: با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می‌کنم که رئیس‌جمهوری شجاعانه و از موضع «عزت، حکمت و مصلحت» یک تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که «عزت و اقتدار ایران و ایرانی» از چه درجه اهمیتی برخوردار است.



در حاشیه سفر روحانی به پاریس



روز گذشته نیز علی لاریجانی در اظهاراتی، تجمع منافقین در وین و عدم توجه اتریش به لغو مجوز تظاهرات منافقین را در آستانه سفر روحانی، دلیل اصلی اقدام رئیس جمهور ایران عنوان کرد: بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم. رئیس‌جمهور به درستی تصمیم بر لغو سفر به اتریش گرفت، اما برخی رسانه‌ها با طرح مسائل ابهام‌آمیز و غیرشفاف موضوع را جور دیگری جلوه دادند. وقتی در سفری به طراز امنیتی از سوی کشور دعوت‌کننده به همه جهات توجه نمی‌شود، میهمان باید تصمیم درستی بگیرد که رئیس‌جمهور چنین کرد.



در حاشیه سفر روحانی به پاریس



اگر دلیل واقعی و اصلی لغو سفر روحانی به اتریش را اظهارات دو مقام مسئول در دولت و مجلس بدانیم، این موضوع نمی تواند از اهمیت چندانی برخوردار باشد، چرا که پیش از این نیز روحانی در سفر نخست خود به اروپا به پست منافقین و اعتراضات آنها خورده است. به طور کلی منافقین میهمانان ناخوانده و ثابت در سفرهای مسئولان ارشد کشور به اروپا و کشورهای غربی هستند.



در حاشیه سفر روحانی به ایتالیا



بنابر تصاویر منتشر شده و گزارش های خبری موجود، در سفر حسن روحانی به ایتالیا و پاریس در بهمن ماه 94، میتینگ ها و تجمعات متعددی از سوی منافقین علیه سفر رئیس جمهور کشورمان پیش از سفر و در حین حضور روحانی و هیات همراه در رم و پاریس برگزار شد.



گروه ترویستی منافقین که در اروپا و کشورهای آمریکا شمالی حضور دارند، یکی از راه های ابراز وجود خود را برگزاری تظاهرات و راهپیمایی ها در هنگام حضور مسئولان ایرانی می دانند. این گروه حتی با اجیر کردن مردم محلی با دادن مبالغی، سعی در پرشور نشان دادن تجمعات خود می کنند. می توان گفت چنین فعالیت های از سوی منافقین به امری روتین و معمول تبدیل شده و مقامات غربی نیز همواره با آنها همراهی داشته اند و بعید است تذکرات مسئولان ایرانی، تغییری در این روند ایجاد کند.



در حاشیه سفر روحانی به پاریس



از این رو دلایل ذکر شده برای لغو سفر روحانی به وین، با توجه به تجمعات منافقین در پاریس و رم، بسیار دور از ذهن است، و اگر به این بهانه این سفر لغو شده باشد، باید به دنبال دلایل واقعی تر دیگری بود. حسن روحانی، در صورت اعتراض به تجمع منافقین، می بایست سفر خود به پاریس و رم را لغو می کرد، در حالیکه این رویه در این دو شهر از قبل برای تیم امنیتی رئیس جمهور محرز بود.



با توجه به آنکه دلایل و قرائن لغو سفر روحانی به اتریش با یکدیگر همخوانی ندارند، موج گمانه زنی پیرامون آن همچنان ادامه دارد. برهمین اساس یکی از دلایل عنوان شده از سوی برخی از خبرگزاری های خارجی از وجود اختلافات داخلی خبر داده اند و در کنار این برخی نیز به مصاحبه هانیتس فیشر، رئیس جمهور اتریش تکیه می کنند.



در حاشیه سفر روحانی به شهر رم ایتالیا



فیشر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در وین، در پاسخ به این پرسش خبرنگار که چه زمانی تحریم ها و بعنوان مثال مشکل ارتباط از طریق سوئیفت علیه ایران لغو خواهند شد با اشاره به مشخص نبودن زمان اتصال مجدد به سوئیفت تاکید کرد: اتریش و اروپا به تنهایی نمی توانند تحریم های سوئیفت را لغو کنند. موضوع لغو تحریم های سوئیفت در حال حاضر در جامعه بین الملل به ویژه در آمریکا در حال بررسی و گفتگو است. با این حال نمی توانم پیش بینی کنم که به چه مدت زمان نیاز دارد.



همچنین فیشر ابراز امیدواری کرده بود که طرف های مذاکره کننده در گفتگوهای هسته ای همه تعهداتی را که داده اند،‌ عملی کنند و تحریم ها لغو شود.



وی با اشاره به اینکه مذاکرات در خصوص سوئیفت ادامه دارد، تصریح کرد: باید بگویم که اتریش در مذاکرات مربوط به سوئیفت، عضو کوچکی محسوب می شود.



رئیس جمهور اتریش در این مصاحبه به موضوعی اشاره کرد که در داخل ایران میان مسئولان دولت و منتقدان محل مناقشه جدی است. حسن روحانی بهمراه بسیاری از مقامات دولتی در اظهارات و مصاحبه های متعدد، بارها اعلام کرده اند که بانک های ایران به شبکه سوئیفت متصل شده اند و مثال هایی را نیز در زمینه نقل و انتقال ارز و گشایش ال سی عنوان کرده بودند.



با تمامی این احوال، دفتر ریاست جمهوری تاکنون اعلامیه ای به غیر از ملاحضات امنیتی پیرامون لغو سفر روحانی به اتریش، منتشر نکرده و به نظر هم نمی رسد مسئولان دولتی قصدی مبنی بر روشنگری در این زمینه داشته باشند. اما در صورتیکه مقامات دولتی خواهان عدم برگزاری تجمع از سوی منافقین در کشورهای غربی باشند، می بایست به طور کلی قید سفر به آن کشورها را بزنندیا حتی قطع رابطه کنند!!، چرا که سرکرده های منافقین در اروپا و آمریکا، فعالیت زیادی دارند و از بودجه این کشورها برای فعالیت ارتزاق می کنند.

۱۳۹۵/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...