نسخه چاپی

وعده تمدید ۱۰ ساله تحریم‌های ایران

سناتور ارشد حزب دموكرات آمریكا كه از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است وعده داده دیگر نمایندگان را برای تمدید ۱۰ ساله یك قانون ضد ایرانی كه سال ۲۰۱۶ منقضی می شود، متقاعد خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، «بن کاردین»، نماینده حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی که روز یکشنبه منتشر شده گفته تلاش خواهد کرد کنگره را برای تمدید ده ساله یک قانون ضد ایرانی که تا چند ماه دیگر منقضی می شود، متقاعد کند.



»قانون تحریم های ایران» سال 1996 با عنوان «قانون تحریم ایران و لیبی» (معروف به «داماتو») به تصویب رسید. این قانون هر 10 سال منقضی می شود و بایستی تمدید شود.



نمایندگان کنگره آمریکا با توجه به منقضی شدن قانون تحریم ایران در دسامبر 2016 در ماه های گذشته بارها گفته اند قصد تمدید آن را دارند. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با بیان اینکه فعلاً این اقدام را به صلاح نمی داند قانونگذاران را به استفاده از اختیاراتش برای وتوی هر گونه مصوبه آمریکا در این زمینه تهدید کرده است.



سناتور بن کاردین، عضو ارشد حزب دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنا به پایگاه JTA گفت: «بر سر اینکه مجبور به تمدید تحریم ها علیه ایران هستیم، توافق کلی وجود دارد و ما باید این کار را قبل از انقضای آن در پایان سال جاری، انجام دهیم.»



او این اظهارات را پنجشنبه در مصاحبه با این رسانه مطرح کرده، اما JTA، آنها را روز یکشنبه منتشر کرده است.



کاردین با بیان اینکه فعال نگاه داشتن تحریم ها علیه ایران ضروری است اضافه کرد: «اگر بخواهم از جایگاه نماینده ارشد حزب دموکرات در کمیته (روابط خارجی سنا) و به نیابت از نمایندگان این حزب صحبت کنم، ما اگر مایل به انجام وظیفه مان هستیم می توانیم این کار را سریع انجام دهیم.»



باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا برای مصاحبه در دسترس نبوده اما یک سخنگوی او با ارسال برخی از بیانیه های قبلی او گفته بعید است که او در مقطع فعلی از تمدید تحریم ها حمایت کند.



یک مقام ارشد دولت اوباما هم به JTA گفته واشنگتن با توجه به انقضای قانون مذکور در دسامبر 2011، فعلا تمدید آن را ضروری نمی بیند

۱۳۹۵/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...