نسخه چاپی

امنیت كشور، گردشگران غربی را به ایران كشاند

درحالی كه تا چندی پیش، بهانه ی گردشگران غربی "تصور نبود امنیت" در ایران بود، مسافران گروه گردشگران خارجی قطار بین المللی موسوم به "عقاب طلایی" به دلیل مشكلات امنیتی تركیه، با هواپیما وارد تبریز شده و سفر ریلی خود از ایران را از تبریز آغاز كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مسافران قطار 'عقاب طلایی' را گردشگرانی از کشورهای آمریکا، هلند، مجارستان ،جمهوری چک و استرالیا تشکیل می دهند که یک شبانه روز در تبریز می مانند و پس از آن سفر خود با قطار به دیگر شهرهای کشورمان را پی می گیرند.

راهنمای گردشگران قطار 'عقاب طلایی' در برنامه بازدید اعضای این گروه گردشگری خارجی از مسجد کبود و موزه آذربایجان در تبریز به خبرنگار ایرنا گفت : 74 گردشگر خارجی این قطار در قالب سه گروه صبح و بعد از ظهر امروز از مسجد کبود، موزه آذربایجان و بازار تبریز بازدید می کنند و این نوع تورها فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر ایران به خارجی هاست.

رضا میرخلف با بیان اینکه مدت اقامت گردشگران قطار 'عقاب طلایی' در هر شهر یک روز است، اظهار کرد: مقصد بعدی گردشگران، کاشان و سپس اصفهان، شیراز، یزد و تهران است و آنان در مجموع 8 روز ایران گردی می کنند.

وی افزود : این گردشگران از طریق ترکیه و ساعت چهار بامداد امروز سه شنبه وارد تبریز شدند و در ادامه با قطار لوکس 'عقاب طلایی' که عضو باشگاه قطارهای لوکس دنیا، متعلق به شرکت خط آهن مجارستان و از امکانات ویژه برخوردار است، به سمت شهرهای یاد شده حرکت می کنند .

گردشگر هلندی عضو گروه گردشگران عقاب طلایی نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایران دارای جاذبه های فراوانی است که در سطح جهان معروف هستند.

دولف وبستربورنس با بیان اینکه دیدار با مردم تبریز برایش جذاب تر از موزه می باشد، گفت: سنگ و سکه به انسان لبخند نمی زند و تبادل احساسات و اطلاعات ندارد

وی در خصوص علت انتخاب ایران و تبریز برای سفر گردشگری، اظهار کرد: به خاطر غنای تاریخی و آشنایی با مردم و فرهنگ ایران به این کشور سفر کردم.

وبستربورنس افزود: اسلامی بودن ایران یکی از جاذبه هایی بود که مرا برای سفر به این کشور ترغیب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت جدید ایران نیز ارتباطات بین المللی خوبی ایجاد کرده و یکی از تاثیرات برجام تقویت روابط بین الملل ایران با دیگر کشورهاست.

استاد بازنشسته دانشگاه استنفرد آمریکا نیز که در قالب مسافران قطار 'عقاب طلایی' در تبریز به سر می برد، به ایرنا گفت : غنای تاریخی ایران و شکوه آثار و بناهای تبریز شهرت جهانی دارد و بر این اساس ما را به این کشور کشانده است .

اسکات پیرسون اظهار کرد: مثلا مسجد کبود نمونه بسیار زیبایی از معماری دوره تیموری است و تزئینات مسجد فوق العاده است.

جودی، استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا و دیگر عضو گروه گردشگران خارجی نیز با ابراز خوشحالی به خاطر سفر به تبریز، گفت: مردم خوشرو و با فرهنگ، نقطه قوت تبریز است .

چک وبستر اهل نیویورک آمریکا نیز اظهار کرد: فرهنگ قدیمی و غنی ایران سرمایه این کشور است که باید بیشتر با آن آشنا شویم، زیرا فرهنگ آمریکا تازه و نوپاست .

رودمی هازل از سیدنی استرالیا هم با ابراز خوشوقتی از سفر به تبریز، گفت : مردم این شهر را بسیار شاد، سلامت و دوستانه دیدم .

وی افزود: با خواندن کتابی در مورد اسکندر مقدونی با تاریخ غنی ایران آشنا شدم و به این کشور علاقه دارم .

'مارتین کلیمنتا' راهنمای تور از جمهوری چک نیز به ایرنا گفت: تبریز شهر قدیمی و زیبایی است که در واقع به نوعی دروازه اروپاست.

وی افزود : چندین بار به ایران سفر کردم اما برای نخستین بار است که تبریز کهن با مردمان خوب و میهمان نواز را از نزدیک می بینم .

قطار حامل گردشگران خارجی موسوم به 'عقاب طلایی' چهارمین بار است که به ایران می آید؛ این قطار سال پیش دوبار تا مرز ترکیه آمد، اما اوضاع ناامن در این کشور مانع ادامه مسیرش شد. برای همین مسافرانش مجبور شدند هوایی به ایران بیایند و مسیر را با قطارهای ایرانی ادامه دهند، اما امسال تصمیم گرفته شد قطار خالی از خاک ترکیه گذر کند تا در تبریز به مسافرانش که هوایی از استانبول آمده اند، بپیوندد و سفر از همین جا آغاز شود.

برنامه سفر عقاب طلایی از امروز آغاز می شود که طی یک هفته در شهرهای تبریز، کاشان، اصفهان، شیراز، یزد، مشهد و تهران توقف خواهد داشت و در هشتمین روز با پایان سفر، بدون مسافرانش ایران را ترک خواهد کرد.

برنامه سفر عقاب طلایی در ایران تاکنون به این شکل بوده که قطار از همان ابتدا مسافرانش را از بوداپست مجارستان به ایران می آورد و در پایان سفر، اول در تهران توقف می کرد تا گروه دوم مسافران وارد ایران شوند و حرکت از تهران به سمت مشهد، بم کرمان، شیراز، یزد، اصفهان زنجان و سرانجام مرز رازی ادامه پیدا می کرد. اما امسال به خاطر شرایطی که ترکیه دارد، برنامه اولین سفر قطار در سال 95 کمی تغییر کرده است.

قطار عقاب طلایی 74 مسافر دارد که بیشترشان آمریکایی هستند. نرخ سفر با قطار لوکس عقاب طلایی کماکان مثل سابق بین 9 تا 15 هزار دلار است.

قطار عقاب طلایی دارای 13 واگن مجلل و معمولی است که کوپه های لوکس آن به حمام و سرویس بهداشتی خصوصی مجهز است. در تمام مسیر یک آشپز بین المللی در قطار مستقر است.عقاب طلایی دانوب نخستین قطار از قاره اروپا است که موفق شد مجوز ورود به خاک ایران را از راه آهن جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی یک شرکت گردشگری ایرانی بگیرد.

کارشناسان گردشگری سفر قطار 'عقاب طلایی' در شهرهای ایران را نشانه تحرک ویژه در مناسبات گردشگری کشورمان با جهان پیرامون ارزیابی می کنند و معتقدند که تقویت این روند می تواند برنامه های دولت تدبیر و امید برای جهش در درامدهای گردشگری کشورمان را یاری کند.

۱۳۹۵/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...