نسخه چاپی

رئیس جمهور قزاقستان در راه ایران

رسانه های قزاقستان اعلام كردند كه«نورسلطان نظربایف»رییس جمهوری قزاقستان به دعوت همتایش«حسن روحانی» 11 آوریل (دوشنبه 23 فروردین) به تهران سفر می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رسانه های قزاقستان اعلام كردند كه«نورسلطان نظربایف»رییس جمهوری قزاقستان به دعوت همتایش«حسن روحانی» 11 آوریل (دوشنبه 23 فروردین) به تهران سفر می‌كند.

این رسانه ها نوشتند كه انتظار می‌رود دراین سفر اجرای توافقنامه هایی كه هنگام بازدید روحانی از آستانه پایتخت قزاقستان درماه سپتامبر 2014 (شهریور 93) حاصل شده بود،‌ بررسی شود.

درسفر رییس جمهوری ایران به قزاقستان در نشست همایش تجار دو كشور، توافقنامه‌ای به ارزش 500 میلیون دلار به امضا رسیده بود.

توسعه بخش‌‌های زمین شناسی، متالوژی، كشاورزی، حمل و نقل، لجستیك، گردشگری و ساخت كارخانه مصالح ساختمانی از جمله محورهای این توافقنامه بود.

همكاری در بخش توسعه معدن مس، ساخت یك ترمینال غلات در استان گلستان، همكاری در زمینه كارخانه سرامیك در منطقه جنوب قزاقستان و همچنین یك یادداشت تفاهم برای تولید سنگ تراورتن از اسناد دیگری بود كه در آن سفر به امضا طرفین رسیده بود.

وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه كشور قزاقستان به همراه شش استاندار این كشور و یك هیات تجاری فعال در زمینه‌های شیمیایی و پتروشیمی، نفت و گاز، مصالح ساختمانی، كشاورزی و مواد غذایی، برق و مكانیك، منسوجات و چرم، صنعت، حمل و نقل، معدن و متالوژی، محصولات دارویی، خدمات فنی ـ مهندسی و مدیریتی، مالی و بانكی بهمن ماه سال گذشته به ایران سفر كرده بودند.

دفتر رئیس جمهوری قزاقستان همچنین نوشت: نظربایف 13 آوریل نیز برای شركت در همایش سازمان همكاری‌های اسلامی وارد تركیه می‌شود و سپس 15 آوریل برای ملاقات با اسلام كریمف رئیس جمهوری ازبكستان راهی تاشكند خواهد شد.

۱۳۹۵/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...