نسخه چاپی

امارات 80 درصد نیروهایش را از «مأرب» عقب كشید

ابوظبی 80 درصد نیروهایش را از پایگاه نظامی «التداوین» واقع میان دو استان «مأرب» و «الجوف» یمن عقب كشید.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد امارات نزدیک به 80 درصد نیروهایش در پایگاه نظامی «التداوین» واقع میان دو استان مأرب و الجوف در شمال یمن را عقب کشید.

بر اساس این گزارش، ابوظبی چهار روز است که بیشتر نیروهایش در پایگاه یاد شده را عقب کشیده و فقط 15 تا 20 درصد از نیروهایش که در قالب ائتلاف سعودی علیه یمن شرکت کرده‌اند در این پایگاه باقی مانده‌اند.

منابع آگاه در ادامه به اسپوتنیک اعلام کردند: امارات هم‌چنین سه سکوی پرتاب موشک «پاتریوت» را نیز از این منطقه عقب کشیده و اکنون تنها یک سکوی موشک باقی مانده است؛ دهها توپ، خودروهای زرهی و دیگر ادوات نظامی نیز از جمله ابزارهای عقب‌کشیده از این منطقه هستند.

برخی از این نظامیان و ادوات نظامی با هلیکوپتر منتقل شده‌اند و تعداد دیگری از نظامیان از طریق خط «صافر» به سمت ورودی مرزی «الودیعه» عربستان رفته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: عربستان وعده داده خلأ ناشی از عقب کشیدن نیروهای اماراتی را پر کند.

عقب‌کشیدن نیروهای امارات از استان مارب به دلیل اختلافات پیش آمده میان ریاض و ابوظبی صورت می‌گیرد؛ این اختلافات پس از آن بالا گرفت که «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن اقدام به برکناری معاونش « خالد محفوظ بحاح» کرد و دلیل او حمایت بحاح از سوی امارات بود.

۱۳۹۵/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...