نسخه چاپی

یارانه دهك‌های پردرآمد، ربیعی و نوبخت را به مجلس كشاند

بررسی بخش درآمدی مربوط به تبصره هدفمندی یارانه‌ها در حالی در دستور كار مجلس قرار گرفت كه وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی،رئیس سازمان مدیریت ومعاون پارلمانی رئیس‌جمهور در صحن علنی حضور یافتند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه در دستور کار جلسه نوبت صبح روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

زنگ آغاز جلسه در حالی به صدا درآمد که ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی حضور داشت.

اولین تبصره‌ای که در دستور کار جلسه علنی امروز قرار گرفت؛ تبصره هدفمندی یارانه‌ها بود.

دولت در لایحه بودجه سال ۹۵ عیناً تبصره هدفمندی در سال ۱۳۹۴ را تکرار کرده بود که میزان یارانه‌ها، حذف دهک‌ها از دریافت یارانه و درآمدها هیچ تغییری نکرده بود، اما نمایندگان در کمیسیون تلفیق برای کمک به اشتغال و تولید، این تبصره را اصلاح کردند تا افرادی که سالانه ۳۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.

این افراد شامل تجار، نمایندگان مجلس، قضات، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، کارکنان دولت که بالای ۳۵ میلیون تومان در سال حقوق دریافت می‌کنند، اعضای هیات رئیسه و بازرسان شرکت‌های دولتی و ایرانیان مقیم خارج از کشور بودند.

بلافاصله نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در جلسه علنی حضور یافتند.

در حالی تبصره هدفمندی در صحن علنی قرائت شد که برخی نمایندگان مانند ایرج ندیمی با فریادهای «دو دو» خود، مخالفتشان را با تصویب این تبصره اعلام می‌کردند.

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در جریان مخالفت با این تبصره، گفت که ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که دولت نمی‌تواند چنین روشی را اجرا کند.

در سال ۹۶ انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و موضوع یارانه‌های نقدی، موضوعی تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده است.

۱۳۹۵/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...