نسخه چاپی

كلاهبرداری دلال خیابانی ارز در خیابان فردوسی تهران

گروه خبرنگاران ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ 121 بازدید اولین نفری باشید كه درباره این خبر نظر میدهید.

به گزارش نما به نقل از رکنا: کلاهبرداری که خود را صراف معرفی میکرد و از قربانیان خود میلیون ها تومان کلاهبرداری کرده بود عاقبت دستگیر شد.

آذر ماه سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان اعلام کرد که توسط فردی به نام "سلطانعلی" و به بهانه خرید دلار و ارز مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.
شاکی پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در اظهاراتش گفت :چند هفته پیش با شخصی به نام سلطانعلی آشنا شدم که خود را صراف معرفی کرد. این شخص مدعی بود که سال ها در زمینه خرید و فروش ارز و دلار فعالیت دارد و به این شیوه توانست اعتماد مرا به خود جلب کند تا اینکه به پیشنهاد وی، برای خرید ارز و دلار به میدان فردوسی مراجعه کردیم. داخل صرافی، وی به بهانه خرید ارز از همکارانش اقدام به گرفتن کارت عابر بانک از من کرد اما پس از گرفتن کارت عباربانک و اطلاع از رمز آن، در یک لحظه ناپدید شد. هنوز دقایقی از ماجرا نگذشته بود که پیامکی را با گوشی تلفن همراهم دریافت کردم که نشان می داد مبلغ 27 میلیون تومان (تمامی موجودی داخل حسابم) برداشت شده است.

با توجه به شگرد این سرقت، کارآگاهان به محل برداشت پول از حساب شاکی رفتند و در بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته و همچنین استفاده از بانک مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه داری شدند که از سال 73 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی دقیق "سلطانعلی" 40 ساله، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه متهم در شهرستان اردبیل کرده اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که از این شهرستان گریخته است. در ادامه مخفیگاه دیگری از متهم در شهر قزوین شناسایی شد که در مراجعه کارآگاهان مشخص شد که متهم از این محل نیز فرار کرده است.

سرانجام آخرین مخفیگاه متهم در شهر کرج شناسایی شد و کارآگاهان با اطمینان از حضور سلطانعلی، در روز دوم عید وی را دستگیر کردند.

همزمان با دستگیری متهم، ده ها نفر شاکی شناسایی شدند و اعلام کردند که این شخص به شیوه و شگردهای مختلف از جمله انتساب خود به برخی سازمان های دولتی و یا معرفی خود به عنوان صراف و یا فعالیت در زمینه ساخت و ساز پروژه های ساختمانی اعتماد آنها را جلب می کرده و به بهانه های مختلف از جمله "خرید کالا" ، "سرمایه گذاری" و "خرید دلار و ارز" اقدام به دریافت پول از آنها کرده است .

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: " با اشاره به شناسایی تعدادی از شاکیان و سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و به جهت شناسایی سایر کسانیکه قربانی این فرد قرار گرفته اند، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است. از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزده خزداد – جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند.

۱۳۹۵/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...