نسخه چاپی

نماینده ایران در هیئت عامل اوپك به نشست دوحه می رود

مدیركل روابط عمومی وزارت نفت اعلام كرد كه نماینده ایران در هیئت عامل اوپك به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست روز یكشنبه (۲۹ فروردین ماه) كشورهای عضو و غیرعضو اوپك در دوحه حاضر می شود.

به گزارش نما، اکبر نعمت الهی، مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت به خبرنگار شانا گفت: حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به نیابت از بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران برای اعلام مواضع تهران در نشست دوحه شرکت می کند.
وی افزود: با توجه به برنامه ایران برای احیای سهم از دست رفته خود در بازارهای جهانی نفت خام پس از لغو تحریمهای ظالمانه و مطرح شدن این موضوع در نشستهای دو و چند جانبه با وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای درک شرایط ویژه ایران به منظور بازگشت به بازار نفت در دوران پس از تحریم، وزیر نفت ایران در این نشست شرکت نمی کند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تصریح کرد: ایران پیش از این اعلام کرده بود که تا پیش از بازگشت تولید و صادرات نفت خام این کشور به سطوح پیش از تحریمها نمی تواند به برنامه تثبیت تولید نفت بپیوندد، اما جمهوری اسلامی ایران از هر گونه تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای بازگرداندن ثبات به بازار و قیمتهای جهانی نفت خام حمایت می کند.
نعمت الهی گفت: نماینده ایران در هیئت عامل اوپک برای اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران و حمایت تهران از تلاشها برای کمک به بهبود شرایط بازار در نشست دوحه حاضر می شود.

نشست کشورهای عضو وغیرعضو اوپک به منظور بررسی برنامه تثبیت تولید با هدف بهبود شرایط بازار و قیمتهای جهانی نفت خام روز یکشنبه در دوحه قطر برگزار می شود.

۱۳۹۵/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...