نسخه چاپی

ارتباط هورمون درمانی و افسردگی

طبق مطالعه جدید و گسترده محققان، مردان مسنی كه در روند درمان سرطان پروستات تحت تستوسترون درمانی قرار می گیرند بیشتر در معرض ریسك ابتلا به افسردگی قرار دارند.

به گزارش نما به نقل از مهر، طبق یافته های پزشکی محققان آمریکایی بر روی ۷۸ هزار بیمار مبتلا به سرطان پروستات، افراد قرار گرفته تحت روند هورمون درمانی ۷ درصد بیشتر در سال های بعد مبتلا به افسردگی شده بودند.
به گفته دکتر پال نگویان، یافته های این مطالعه به معنای نامناسب بودن درمان هورمون درمانی نیست. اما این تیم تحقیق با در نظر گرفتن سایر عوامل تاثیرگذار بر ریسک بروز افسردگی نظیر شدت بیماری سرطان، سن و سطح تحصیلات فرد، به ارتباط بین هورمون درمانی و افسردگی پی بردند.
وی در ادامه افزود: «هر چقدر روند درمان مردان مبتلا به سرطان پروستات با هورمون درمانی طولانی تر باشد، ریسک ابتلا به افسردگی بیشتر خواهد بود.»
طبق یافته این تیم تحقیق، از بین مردانی که به مدت شش ماه یا کمتر تحت هورمون درمانی قرار گرفته بودند، ۶ درصد در طول سه سال بعد از تشخیص سرطان به افسردگی مبتلا شده بودند. این رقم در بین مردانی که حداقل یک سال تحت هورمون درمانی بودند به ۸ درصد افزایش یافت.
هورمون درمانی، گزینه ای برای درمان برخی تومورهای پروستات است چراکه تستوسترون می تواند با تغذیه این تومورها موجب پیشرفت سرطان شود.

۱۳۹۵/۱/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...