نسخه چاپی

«آدامس» بلای جان متروی تهران

به گزارش نما - ایسنا نوشت: مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو آدامس و پفک را بیشترین زباله درون واگن‌های مترو عنوان کرد.

احسان مقدم در مورد نظافت قطارها و ایستگاه‌های مترو با بیان اینکه مقوله نظافت یکی از مهم‌ترین مسائل در محیط پیرامون زندگی انسان‌ها است، گفت: بر همین اساس شرکت مترو همواره سعی کرده است که با دقت و توجهی خاص به امر نظافت قطارها و ایستگاه‌ها بپردازد و بنا به اظهار بسیاری از مسافران و بازدیدکنندگان خارجی مترو تهران یکی از پاکیزه ترین متروهای جهان است.

وی با بیان اینکه نظافت در قطارها به سه طریق صورت می‌گیرد گفت: در روش ابتدایی که شستشوی کامل قطار مدنظر است؛ در بازه‌های زمانی 4 تا 6 روز برای هر قطار است که با توجه به دو ساعت زمان شستشو برای قطار ، این واحد به صورت شبانه روزی فعال است.

مقدم با بیان اینکه پاکبانان مترو در حین سرویس دهی قطار نسبت به نظافت آن اقدام می‌کنند افزود: پس از تخلیه مسافرین در آخرین ایستگاه تیم‌های پاکبان داخل قطار شده و به نظافت می پردازند و این در حالی است نظافت ایستگاه‌ها نیز به طور منظم در طول روز و پس از خاتمه مسافرگیری قطارها انجام می‌شود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو در مورد بیشترین زباله‌ها در مترو نیز با بیان اینکه لفاف شکلات، پاکت پفک و آدامس جویده شده بیشترین مشکل را در امر نظافت قطارها ایجاد می‌کنند، گفت: در داخل ایستگاه‌ها نیز قبوض عابربانک و زباله‌هایی با قطعات کوچک عمده زباله‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: مترو به عنوان بزرگترین شبکه حمل و نقل مسافر در شهر تهران که روزانه مورد استفاده بسیاری از شهروندان قرار می گیرد نیز همانند سایر نقاط شهر با مشکل تولید زباله از سوی برخی از شهروندان روبروست؛ البته فرهنگ سازی‌ها باعث شده تا مسافران نسبت به سالهای گذشته بیشتر رعایت کنند، گرچه هنوز هم نیاز به فرهنگ سازی بیشتری وجود دارد.

مقدم افزود: اگر فرهنگ حفظ پاکیزگی محیط زندگی در بین افراد جامعه درونی شود و همه نسبت به رعایت آن پایبند شوند، در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود و می‌توان این بودجه را در بخش‌های دیگری سرمایه گذاری کرد.

۱۳۹۵/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...