نسخه چاپی

انبارلویی: سرقت اموال ایران اقدامی «بدتر از تحریم» است

مسئول سیاسی حزب مؤتلفه گفت: حكم اخیر دیوان عالی آمریكا و جرأت آنها در صدور این حكم در دولت‌های پس از انقلاب بی سابقه است و هیچگاه شاهد چنین جراتی نبوده‌ایم كه 2 میلیارد دلار از اموال ملت ایران سرقت شده باشد.

به گزارش نما، محمدکاظم انبارلویی مسئول سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به حکم دیوان عالی آمریکا در برداشت از اموال ایران به مبلغ 2 میلیارد دلار، اظهار داشت: حکمی که دیوان عالی آمریکا صادر کرده و جرات آنها برای صدور چنین حکمی در دولت‌های پس از انقلاب بی سابقه است که 2 میلیارد دلار از اموال ملت ایران سرقت شده باشد.

انبارلویی ادامه داد: این موضوع مربوط به بیش از 33سال قبل و مسئله لبنان است اما باید پرسید که آنها چرا در حال حاضر و در این فضا دست به این کار زدند؛ علت این رفتار این است که طرف آمریکایی می‌خواهد اعلام کند، ما هیچ تغییری پس از برجام نکرده‌ایم و حتی این رفتارهای خود را تشدید می‌کنیم اما این پیام در تهران دریافت نمی‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اعترافات رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: آقای سیف اعلام کرد که ما پس از 3 ماه که از اجرای برجام می‌گذرد، ما قادر به دسترسی به پول‌های بلوکه شده خود نیستیم اما با این وجود پول‌های بلوکه شده ایران مورد سرقت قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: دولت و شخص رئیس‌جمهور باید در این باره صریح صحبت کنند و بگویند چه اتفاقی افتاد که پس از بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و تروریست نامیدن حزب‌الله و متهم شدن ایران، این بار چنین حکمی از سوی دیوان عالی آمریکا که بی‌سابقه است، صادر می‌شود.

انبارلویی با یادآوری این نکته که ما در دولت‌های پیشین شاهد چنین رفتاری از دولت کشورهای اسلامی و غرب و آمریکا نبودیم به دلایل چنین رویکردهایی نسبت به ایران از سوی کشورهای مختلف پرداخت و گفت: دلیل مواضع این‌چنینی علیه جمهوری اسلامی انفعال و وادادگی دولت یازدهم در مقابل غرب است و این در حالی است که ما تعهدات خود را فراتر از برجام انجام داده‌ایم.

مسئول سیاسی حزب مؤتلفه تصریح کرد: آمریکا هیچ وقعی برای این اعتمادسازی‌های ما ننهاده و نه تنها تحریم‌ها رفع نشده بلکه بهانه جدیدی برای دسترسی‌های ما انجام شده که این اقدام بدتر از تحریم یکی از آثار رویکردها و مواضع دولت آمریکاست.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...