نسخه چاپی

ده‌ها خانوار آواره كُرد از تركیه وارد «قامشلی» در سوریه شدند

در راستای ادامه حملات ارتش تركیه علیه كُردهای ساكن شهر مرزی «نصیبین» این كشور، ده‌ها خانوار آواره كُرد وارد شهر «قامشلی» در سوریه شدند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، منابع محلی در شهر قامشلی از ورود ده‌ها خانواده کُرد از اهالی شهر مرزی «نصیبین» ترکیه به این شهر از بیم عملیات نظامی ارتش ترکیه که کُردهای این شهر را هدف گرفته، خبر می‌دهند.



به گفته این آوارگان کُرد روند هدف گرفتن کُردهای شهر نصیبین توسط ارتش ترکیه شدت گرفته و نیروهای نظامی این کشور با حفر خندقی اطراف شهر تلاش دارند، نصیبین را از دیگر شهرها جدا و مانع رسیدن هر نوع کمکی به آن شوند.



این درحالی است که ارتش ترکیه به موازات گلوله باران توپخانه‌ای، در این اواخر با بالگردهای نظامی اقدام به بمباران هوایی شهر نصیبین کرد.



از سوی دیگر، منابع کُرد در قامشلی از اصابت روزانه ده‌ها خمپاره به شهر از آن سوی مرزها به بهانه اشتباه در هدف گیری خبر می‌دهند که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از اهالی و وارد آمدن خسارات مادی به شهر شده است.



در عرصه میدانی، ارتش سوریه عملیات گسترده خود در ریف شمالی لاذقیه را در راستای دفع حملات گروه‌های مسلح تحت عنوان نبرد «رد مظالم» ادامه می‌دهند و پس از آزادسازی تپه‌های کبانی و تپه 1154 هم اکنون راه برای آغاز عملیات ارتش سوریه در منطقه سهل الغاب و جسر الشغور هموار شده است.



با آزادسازی این تپه‌ها به فعالیت و حضور گروه‌های مسلح و تروریست‌ها در استان و ریف و شهر لاذقیه به جز برخی روستاهای انگشت شمار قرار گرفته در نوار مرزی با ترکیه پایان داده شده است

۱۳۹۵/۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...