نسخه چاپی

چرادوخط متروی تهران تقاطع ندارد؟

محسن سرخو رئیس كمیته حمل و نقل شورای شهر تهران معتقد است تمامی ایستگاه های متروی خط 3 تهران (شمال شرقی-جنوب غربی) به بهره برداری نرسیده تا تقاطع آن با خط شرق-غرب، مشخص شود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، حمل و نقل جمعیت میلیونی تهران با اولویت مترو، از اصلی ترین نیازهای این کلانشهر است. خط سه متروی تهران که از محله ازگل در شمال شرق پایتخت تا اتوبان آزادگان در جنوب غرب، امتداد دارد، یکی از خطوط اصلی است که با خط 2 (از ایستگاه صادقیه در غرب) تا تهرانپارس در شرق، تقاطعی ندارد.
برخی از کاربران سرویس مشکلات مردم از عدم وجود تقاطع این دو خط گلایه مندند و به طعنه از آن، به عنوان "شاهکار مهندسی" یاد می کنند و آن را به طراحان متروی پایتخت تبریک می گویند. شهروندان دیگری این مطالبه را جدی تر مطرح می کنند و می پرسند چرا تقاطع بین دو خط یاد شده، پیش بینی نشده است؟
در این رابطه با محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران که مرجع رسمی تصویب ابتدایی طرحهای توسعه مترو است، گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

چرا متروی خط 2 (شرق-غرب) با متروی خط 3 (شمال شرقی-جنوب غربی) تقاطع ندارد؟
هر تقاطعی قرار بوده ایجاد شود، از قبل پیش بینی شده. اگر تقاطی وجود ندارد، از قبل طراحی نشده است.

مردم همین را می پرسند چرا تقاطعی برای دو خط پرتردد مترو طراحی نشده؟
خطوط مترو، یک شیب با محدودیتی دارند. لزوما اینکه در یک نقطه باید با همدیگر خطوط تلاقی داشته باشند، اگر از قبل پیش بینی نشده باشد، عملیاتی نیست. باید از قبل پیش بینی شود. این را هم در نظر داشته باشید همه ایستگاه های مترو احداث نشده، شاید در آن تقاطع هم ایستگاه مترو پیش بینی شده است که هنوز به بهره برداری نرسیده.

ظاهرا پیش بینی می شده در ایستگاه دانشگاه امام علی(ع) این دو خط به همدیگر برسند و تقاطع داشته باشند. این اتفاق نیفتاده و برخی از شهروندان معترضان چرا تقاطع نداریم؟
ایستگاه ها سه طبقه زیر زمین ساخته می شود. بعضی از خطوط مترو مانند خط 3 که شروع به کار کرده، هنوز خیلی از ایستگاه ها به بهره برداری نرسیده.

۱۳۹۵/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...