نسخه چاپی

تلف شدن 150 پلنگ در ایران

مدیركل دفتر صید و شكار سازمان حفاظت محیط زیست به تلفات پلنگ ایرانی طی سال‌های اخیر اشاره كرد و گفت: از سال ۸۷ تا ۹۴ در حدود ۱۵۰ قلاده پلنگ تلف شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: مدیرکل دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست به تلفات پلنگ ایرانی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: از سال ۸۷ تا ۹۴ در حدود ۱۵۰ قلاده پلنگ تلف شده‌اند.

علی تیموری امروز در مراسم تفاهمنامه بیمه جامع پلنگ ایرانی افزود: پلنگ‌های تلف شده که تعداد آنها به 150 قلاده می‌رسد ناشی از شکار و طعمه‌های مسموم از بین رفته‌اند.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین دلایل برنامه بیمه برای محیط زیست بدین خاطر است که اینگونه حیوان گونه‌ای از گربه سان چتری محسوب می‌شود و دیگر اینکه گونه‌ای حیوان کاریزماتیک در اساطیر ایران است و در رأس هرم غذایی قرار گرفته و حفاظت از آن برای سایر گونه‌ها نیز مهم است؛این حیوان پراکنش وسیعی در سراسر کشور دارد.

مدیرکل دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این برنامه تفاهمنامه 5 ساله است، گفت: می‌توانیم در سال 1400 بگوییم که زیستگاه‌های این پلنگ ایرانی کنترل شده و خطری از جانب برنامه توسعه‌ای و فعالیت انسان‌ها این حیوان را تهدید نمی‌کند.

تفاهمنامه بیمه جامع پلنگ ایرانی عصر شنبه در سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به امضا رسید و به موجب آن تلفات و خسارات به اینگونه از گربه‌سان پرداخت خواهد شد.

۱۳۹۵/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...