نسخه چاپی

پیش بینی 3 خط تراموا در تهران

رئیس كمیته عمران شورای شهر گفت: احداث سه خط تراموا در پایتخت در طرح جامع ترافیك پیش‌بینی شده، اما باید شورا در جریان اقدامات اجرایی قرار گیرد.

به گزارش نما به نقل از مهر: رئیس کمیته عمران شورای شهر گفت: احداث سه خط تراموا در پایتخت در طرح جامع ترافیک پیش‌بینی شده، اما باید شورا در جریان اقدامات اجرایی قرار گیرد.

اقبال شاکری با بیان اینکه در طرح جامع دو نقطه برای احداث تراموا در اولویت قرار گرفته است، گفت: منطقه ۱۲ و انتهای اتوبان همت نقاطی هستند که برای احداث ال آر تی پیش‌بینی شده‌اند، گفت: یک خط تراموای دیگر بین فرودگاه و تپه‌های عباس‌آباد نیز در حال مطالعه است، اما هنوز نتایج مطالعات آن مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح جامع احداث ال آر تی یا تراموا در تهران منع قانونی ندارد، گفت: شورا پیشنهاد داده این مد حمل و نقلی به صورت بی او تی و با مشارکت بخش خصوصی داخلی یا خارجی احداث شود.

شاکری با بیان اینکه هنوز کمیسیون عمران در جریان رایزنی شهرداری با شرکت فرانسوی برای احداث این خط تراموا قرار نگرفته، گفت: باید در زمان اجرا مطالعات این پروژه به شورا ارسال و در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اولویت اجرای پروژه‌های شهری با مشارکت بخش خصوصی در دوران کنونی که شرکت‌های خارجی تمایل بیشتری برای حضور در تهران دارند، چه ساز و کاری خواهد داشت، گفت: مسئولیت چنین پروژه‌هایی با شرکت مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری مردمی شهر تهران است و حتما ساز و کار مشخصی دارد، اما برای آنکه بدانیم یک پروژه به صورت قانونی اجرایی می‌شود یا خیر باید ردپای آنها را یا در تبصره‌های بودجه یا در طرح جامع ببینیم. به طور مثال احداث اتوبان شهید متوسلیان به صورت بی او تی در تبصره‌های بودجه پیش‌بینی شد.

وی با بیان اینکه احداث خط متروی تجریش ولیعصر چون نه در طرح جامع ترافیک تهران پیش‌بینی شده بود و نه در مصوبات بودجه‌ای شورا جای داشت، با آن مخالفت شد، گفت: شورا قاطعانه با طرح‌های بزرگ شهری که پشتوانه قانونی ندارند، مخالفت می‌کند.

۱۳۹۵/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...