نسخه چاپی

رییس جمهور بیمار باز هم راهی اروپا شد

دفتر ریاست جمهوری الجزایر اعلام كرد كه رئیس جمهوری این كشور در سفری محرمانه و برای انجام معاینات پزشكی دوره‌ای به ژنو رفته است.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از پایگاه خبری الفجر، برخی از مسئولان با اعلام خبر سفر عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر به ژنو اعلام کردند که وضعیت جسمانی ممکن است باعث تسریع در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام شود که احتمالا شکیب خلیل، وزیر اسبق نیرو برای تصدی این پست نامزد می‌شود.

وضعیت جسمانی رئیس جمهوری تردیدها و شایعه‌هایی را به ویژه در جبهه مخالفان برانگیخته است و مخالفان در مورد "خلأ در قدرت" صحبت می‌کنند.

دفتر رئیس جمهوری الجزایر در اعلام خبر سفر رئیس جمهور از تعبیر "مراقبت دوره‌ای" و "سفر کوتاه" استفاده کرده است تا از انتشار خبر سفر وی برای نقاهت و شایعه‌هایی در مورد بیماری وی اجتناب کند.

همچنین پس از اختلافات با فرانسه، ریاست جمهوری الجزایر از انجام معاینات در شهر گرونوبل در فرانسه که پزشک شخصی بوتفلیقه در آنجا است، خودداری کرد.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه نیز پس از بازگشت از سفر به الجزایر توئیتی را درباره این سفر منتشر کرد که به همراه آن عکسی از دیدار وی با عبدالعزیز بوتفلیقه بود.

برخی منابع و مسئولان در الجزایر این عکس را بد دانستند چراکه بوتفلیقه را در وضعیت جسمانی وخیمی نشان می‌داد. انتشار این عکس جنجال تازه‌ای را در محافل الجزایر بپا کرد

بوتفلیقه 79 ساله با مشکلاتی در صحبت کردن و حرکت کردن پس از سکته مغزی در سال 2013 مواجه است.

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...