نسخه چاپی

برداشت ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، غارت عزت است

عکس خبري -برداشت ? ميليارد دلار از دارايي‌هاي ايران، غارت عزت است

نماینده مردم شوش گفت: از منظر حقوقی برداشت 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران چپاول اموال ملت است و وزارت خارجه باید این موضوع را به جدیت پیگیری كند.

به گزارش نما به نقل از رهیاب نیوز:سید راضی نوری با بیان اینکه ایران دارای یک عزت بین‌المللی است، اظهار داشت: حفظ این هیبت و عزت به دست دولت‌مردان است، اگر قانون، قانون جنگل است پس این همه تهمت و تحریم به خاطر مسائل حقوق بشر معنی ندارد. آیا این نوع غارت شامل همه کشورها شده است؟ چرا آمریکا در این برهه زمانی این پول‌ها را به غارت برد؟

وی افزود: انتظار داریم که دولت مردان محکم ر برابر این تجاوز آمریکا به حقوق ایران ایستادگی کنند و آمریکا را به دادگاه‌های بین‌المللی بکشانند. گرچه این دادگاه‌ها هم گماشته آمریکا و استکبار هستند اما از نظر حقوقی و در نزد افکار عمومی می‌توانیم آمریکا را محکوم کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: از منظر حقوقی این حرکت و اقدام آمریکا چپاول اموال ایران است، وزارت خارجه باید این موضوع را به جدیت پیگیری کند، کدام محکمه است که بدون حضور یک طرف دعوا حکم صادر می‌کند.

وی بیان کرد: این حکم آمریکا غارت عزت ایران است، این پول‌ها به بانک‌های ایران نیامده که بگوییم از ما دزدیده‌اند اما آمریکا و استکبار به دنبال ضربه زدن به عزت ایران با این اقدامات هستند.

نوری با تأکید بر این موضوع که باید با این زیاده خواهی آمریکا برخورد شود، عنوان کرد: اگر دولت بخواهد احتیاط به خرج دهد که برجام به هم نخورد، آمریکا به این دو میلیارد دلار قناعت نمی‌کند و همه اموال ایرانیان را به غارت می‌برند.

وی اظهار داشت: دولت باید نرمش قهرمانانه را با حفظ عزت و هیبت ایرانیان اجرا کند و اگر این دو حفظ نشود، این نرمش، قهرمانانه نیست.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در این موضوع کوتاهی و تسامح شود آمریکا زیاده خواهی‌اش را بیشتر می‌کند، گفت: صدور حکم سرقت 2 میلیارد دلار از ایران چپاول به عزت ایران است.

وی با بیان اینکه موضوع برجام در این سرقت آمریکا اهمیتی ندارد، افزود: آمریکا به حیثیت و عزت ما حمله کرده و می‌خواهد به ما بی احترامی کند؛ قرار نیست برجام برای ایران در همه حوزه‌ها تعیین تکلیف کند. حق ما در این رأی دادگاه آمریکا خدشه دار شده و به عزت ما تجاوز شده است، حالا این موضوع نقض برجام هست یا نیست اصلاً اهمیتی ندارد بلکه امروز حق و حقوق ایران توسط آمریکا پایمال شده است.

وی تأکید کرد: هیهات من الذله را دولت باید سر دهد و اگر دولت در این حوزه کوتاه بیاید نرمش قهرمانانه نیست و ما در برابر این تجاوز آمریکا باید ایستادگی کنیم. آمریکا امنیت مالی و امانت داری را در بانک‌های خود رعایت نکرده و این باید به گوش افکار عمومی برسد.

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...