نسخه چاپی

میزان رضایت مردم از شورای شهر اهرم

چرا باید افرادی روی كار بیایند كه تخصص، مهارت وتجربه كافی را برای این سمت ها و پست ها ندارند؟

به گزارش نما به نقل از تنگستان نما، بنا بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ شورا یکی از ارکان نظام می باشد و یکی از ویژگی خاص شهرداری ها؛ حضور شورای شهر با این امکانات در کنار شهرداری ها است.

تاکید قانون به شکلی است که از آن اجبار به شورای شهر را می توان یافت هر چند وزارت کشور در زمانیکه شورای شهر وجود ندارد به قائم مقامی آن مسئولیت دار وظایف است.(ویکی پدیا)

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران این نهاد یک مرجع تصمیم گیری و نظارتی است و در این مورد دارای اختیارت وسیع است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شوراهای شهر و روستا برای تسریع در عمران و آبادی آنان و حل مسائل و مشکلات مردم گامی بلند در راستای توسعه روستایی و شهری کشور بود.

شهرستان تنگستان با سه نقطه شهری و نزدیک به 100نقطه روستایی در دو بخش مرکزی و دلوار بزرگترین شهرستان استان به لحاظ درصد روستا نشینی می باشد.

این مهم اهمیت کار شورا ها را در روستا و شهر به خوبی نمایش می گذارد و اینکه تا چه حد شوراها موفق عمل کرده اند ؟

سوالی است که پاسخ آن در عملکرد آنان گنجانده شده است، ابتدا نگاهی گذرا به شورای مرکز شهرستان؛ شهر اهرم خواهیم داشت شورای کنونی که سه سال از شروع به کار آن می گذرد و تنها یکسال پیش رو را زمان دارد و چگونه عملکردی داشته است؟ چقدر توانسته به اهداف خود برسد؟مردم چقدر از کارآنها رضایت دارند؟

رضایت یا عدم رضایت شهروندان ؛توجه و یا بی توجهی به نیاز ها و خواسته های مردم و نحوه اجرایی کردن این نیاز ها به طور یقین رابطه مستقیمی دارد با سنجش میزان موفقیت این نهاد مردمی همراهی مردم و داشتن اعتماد آنان امری است که دستیابی به آن کاری مشکل و دوشوار می باشد و در عین حال رسیدن بدان یک برگ برنده بزرگ برای مسئولین شهری به حساب می آید.

این چیزی نیست که تنها با دادن وعده های شیرین و با زبان بدست آید دستیابی بدین مهم همت وپشتکاری بس والا و عظیم می طلبد.

شورای شهر اهرم تا چه حد توانسته رضایت شهروندانش را بدست آورد؟ رضایتی که به طور یقین در گرو انجام پروژه های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، تفریحی و...می باشد .

شورای مردم نهاد شهر تا چه میزان به وعده ها و شعار های انتخاباتی خود جامه عمل پوشانده است؟

بدون تردید شرط اصلی و اساسی دستیابی به این موفقیت همکاری و هماهنگی با سایر نهاد ها و ارگان های درون شهری وابسته می باشد؛ هماهنگی واتحاد بین شورا و شهردار با سایر نهادهای دولتی اصلیترین عامل رسیدن به شهر مطلوب می باشد.

متاسفانه باید یاد آور شد شهر ما هرگز شاهد چنین رویدادی نبوده است چه بسا در اکثر مواقع عدم اتحاد و انسجام این نهادها خسارات جبران ناپذیری را به شهر وارد کرده اند.

به جرات می توان گفت طی این چند دوره شهر هرگز شورای موفق را به خود ندیده است, عملکردهایی ناقص کارهای ناتمام، ایجاد مشکلات فراوان، از بین رفتن اعتماد شهروندان، زیر پا نهادن اصل شهروندی و حقوق شهروندی، بدون هدف کار کردن و پیش رفتن استفاده از ایدها و کارهای بدون تفکر و فالبداعه بدون شناخت و تحلیل از ویژگی های مخرب در برخی از این دوره ها بوده است ؛ویژگی هایی که چهره و سیمای شهر را دستخوش تغیر فراوان کرده است .

کم کاری شورا و یا عدم اتحاد درونی آنها با یکدیگر از دیگر مسائل رو به روی ماست که این مهم در اکثر شوراهای روستا وشهر های دیگر شهرستان مشاهده میگردد و جدال و ستیز بین دهیاران و اعضا شورا از جمله اموریست که سبب عقب ماندگی از سایر نقاط روستایی و شهری می شود و تنها اثر و نتیجه این چنین ستیزهایی فقط و فقط مردم را هدف قرار می دهد.

مردمی که گاها خواسته یا ناخواسته به حمایت بدون آگاهی از آنان می پردازند و بی خبر از اثرات این چنین حمایت هایی به طور مستقیم در میان یا بلند مدت دامن آنان را خواهد گرفت و مشکلات فراوانی را به دنبال خواهد داشت .متاسفانه دیده شده در روستاهای ما اعضا شوراها به سنگ اندازی و مخالفت شدید با دهیاران خود می پردازند و مانع اجرای پروژهای عمرانی و... می گردند.

سوال اساسی ما اینجا مطرح می گردد چرا باید افرادی روی کار بیایند که تخصص، مهارت وتجربه کافی را برای این سمت ها و پست ها ندارند؟تا کی و کجا ما اصل شایسته سالاری را نادیده می گیریم؟ این سوالی ست که پاسخ آن به شما خوانندگان عزیز واگذار می گردد.

۱۳۹۵/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...