نسخه چاپی

بروز شرایط نامساعد جوی در برخی مناطق تا ۲ روز آینده

از ساعات پایانی امروز در شمال‌شرق و شرق كشور افزایش ابر، بارش پراكنده، گاهی رگبار و رعدوبرق و در پاره‌ای نقاط ورزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود كه شدت بارش‌ها در ارتفاعات ‌كهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز روی مناطقی از سواحل خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و به تدریج از بعدازظهر و اوایل شب در شمال شرق و شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رگبار و رعدوبرق و در پاره‌ای نقاط ورزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در ارتفاعات ‌کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

این شرایط بعدازظهر ‌روز آینده تا اواخر ساعات، عمدتاً در نیمه شرقی کشور و شهرهای شمالی و شمال غرب رخ خواهد داد.

روز آینده شاهد کاهش محسوس دما در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهیم بود؛ در 2 روز آینده در پاره‌ای نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که سبب ایجاد گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

روز دوشنبه هفته جاری با نفوذ جریانات شمالی تشدید بارش در استان‌های شمالی کشور و بارش باران‌ گاهی رعدوبرق و وزش باد در اغلب مناطق به‌ غیر از جنوب و جنوب غرب کشور در ساعت بعدازظهر رخ خواهد داد.

آسمان استان تهران روز آینده کمی ابری در پاره‌ای نقاط وزش باد و در ارتفاعات افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین روز دوشنبه هفته جاری آسمان تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد و در پاره‌ای نقاط با گردوخاک خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در این استان به ترتیب 28 و 18 درجه است.

در 24 ساعت آینده استان‌های قم با دمای 37 درجه بالای صفر و خوزستان با دمای 38 درجه بالای صفر گرم‌ترین استان‌های کشور و اردبیل با دمای 7 درجه بالای صفر و همدان با دمای 6 درجه بالای صفر، خنک‌ترین استان‌های کشور هستند.

کاربران همچنین می‌تواند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

۱۳۹۵/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...