نسخه چاپی

سفر تاریخی رییس جمهوری كره جنوبی به ایران

عکس خبري - سفر تاريخي رييس جمهوري كره جنوبي به ايران

پارك گئون هی رییس جمهوری كره جنوبی برای انجام سفر مهم و تاریخی خود به ایران عصر امروز یكشنبه وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از ايرنا، خانم 'پارك' نخستين رييس جمهوري كره جنوبي است كه از ايران ديدار مي كند.
هياتي متشكل از 236 نفر از مسوولان و رييسان بزرگترين شركت هاي كره اي و صاحبان صنايع بزرگ اين كشور پارك را در سفر به ايران كه مدت آن سه روز اعلام شده، همراهي مي كنند.
مقام هاي ارشد كره نيز از اين سفر به عنوان يك ديدار تاريخي ياد كرده و افزوده اند كه «پارك» روز دوشنبه (فردا) با دكتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران مهمترين ديدار خود را از زمان برقراري روابط رسمي دو كشور از سال 1962 ميلادي انجام مي دهد.
روساي جمهوري دو كشور در اين ديدار علاوه بر موضوعات مرتبط با راههاي گسترش روابط دوجانبه در حوزه هاي مختلف، تحولات منطقه اي و بين المللي را نيز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.
جست وجوي راههاي تقويت همكاري مشترك در حوزه هاي انرژي، بانك و بيمه، پروژه هاي زيربنايي، بهداشت و درمان، علمي، فناوري و فرهنگي از جمله محورهاي بحث و تبادل نظر روساي جمهوري دو كشور علام شده است و
اسناد متعددي در اين حوزه ها، با حضور روساي جمهوري توسط مقامهاي عاليرتبه ايران و كره جنوبي، امضا خواهد شد.
در جريان سفر رييس جمهوري كره جنوبي به تهران كه تا چهاردهم ارديبهشت ماه (پس فردا) ادامه مي يابد، همايش بررسي راه هاي تقويت و گسترش روابط اقتصادي و تجاري تهران – سئول در دوره پسا برجام و فرصت هاي سرمايه گذاري شركتهاي كره اي در پروژه هاي اقتصادي ايران، با حضور وي، روسا و مديران بخش هاي دولتي و خصوصي دو كشور در تهران برگزار مي شود.
خبرگزاري يونهاپ از كره امروز گزارش كرد كه ايران دارنده بزرگترين ذخاير گاز جهان و چهارمين ذخاير نفتي دنيا است و كره نمي تواند شريك به اين مهمي و بزرگي را در عصر توسعه اقتصادي ناديده بگيرد.

۱۳۹۵/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...