نسخه چاپی

مقوله "دفاع" فراتر از مسائل نظامی و سرزمینی است

دبیر نخستین همایش ملی فرهنگ دفاعی كشور گفت: باید به مقوله دفاع به مفهومی فراتر از مسائل نظامی و سرزمینی اندیشیده شود.

به گزارش نما به نقل از میزان، نشست هماهنگی دبیرخانه همایش ملی فرهنگ دفاعی با حضور نمایندگان ارشد ۴۸ نهاد و سازمان کشور و لشکری به‌منظور بررسی راهکارها و تشریح اهداف و برنامه‌های این همایش برگزار شد.

داوود عامری در این نشست با برشمردن اهداف برگزاری این همایش، مفهوم‌سازی فرهنگی در حوزه دفاعی را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: باید به مقوله دفاع به مفهومی فراتر از مسائل نظامی و سرزمینی اندیشیده شود و با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و جهان، امروز مهم‌ترین موضوع در این خصوص، فرهنگ‌سازی این نگاه در سطح جهانی است.

عامری ادامه داد: فرهنگ دفاعی مایه رسیدن به زمینه سازی دفاع در جامعه بدون نگاه سیستمی است و وقتی بتوانیم با کمک نخبگان ملی و بین‌المللی به مقوله فرهنگ دفاعی در سطح جهانی و فراگیر بیاندیشیم، تهدیدات و آسیب‌های که امروز شاهد آن هستیم را کاهش و از بین خواهیم برد.

دبیر نخستین همایش ملی فرهنگ دفاعی کشور اضافه کرد: این همایش با پیشنهاد نخبگان علمی و فرهنگی کشور تشکیل شده که نگاه مهندسی فرهنگی به مسائل روز جامعه دارد که با توجه به مباحث، محورها و اهداف ترسیم شده، فرهنگ‌سازی در سطح ملی و فراملی برای مقابله با تهدیدات و پدیده شوم تروریسم جهانی را دنبال می‌کند.

در بخش دیگری از این نشست نمایندگان ارشد وزارتخانه‌های علوم و تحقیقات، آموزش‌وپرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان‌های صداوسیما، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای های ائمه جماعات کشور، عالی انقلاب فرهنگی و تعداد دیگری از نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مشارکت کننده در برگزاری این همایش، به بیان دیدگاه‌ها، رویکردها و نظرات خود در رابطه با برنامه‌ها و اهداف نخستین همایش و ادامه آن تا حصول نتایج مطلوب و دستیابی به اهداف مد نظر برگزاری آن مطرح کردند.

نخستین همایش ملی فرهنگ دفاعی، با حضور اندیشمندان، پژوهشگران، محققان، نخبگان و فعالان فرهنگی کشور و با مشارکت ۴۸ نهاد و سازمان مختلف، روز ۲۶ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

۱۳۹۵/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...