نسخه چاپی

پدیده "تجرد زنان" در حال افزایش است

وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: برای حل فقر درمان بیش از ۱۱ میلیون نفر را بیمه كرده‌ایم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی، وزیر کار رفاه و تعاون اجتماعی در همایش "فرایند قانونگذاری؛ الزامات و راهکارها" ضمن تبریک به منتخبین مجلس دهم و همچنین تبریک اعیاد شعبانیه گفت: وزارتخانه کار، تعاون و رفاه را وزارتخانه عدالت اجتماعی و توسعه اجتماعی می‌دانم.

وزیر کار با اشاره به دسته‌ای از نمودارها و مطالعات انجام شده در وزارت کار اظهار کرد: براساس مطالعات صورت گرفته فقر در میان سالمندان، قومیت‌ها و جوانان زیر 30 سال بیشتر از دیگر اقوام و رده‌های سنی است.

وی با اشاره به معضل احساس فقر در برخی از آحاد جامعه تصریح کرد: احساس فقر بدین شکل است که فرد داده و ستاده‌هایش را با دیگر افراد مقایسه می‌کند و احساس‌های تعرضی در وی ایجاد می‌شود که در نتیجه یا در شکل فساد و یا در مشکلات اجتماعی بزرگ و برخی از تعرض‌ها در حوزه‌های فرهنگی خودش را نشان می‌دهد.

ربیعی با اشاره به میزان دریافت اعتبارات بانکی از سوی دهک‌های مختلف جامعه متذکر شد: براساس آمار و ارقام 52 درصد از خانواده‌ها تاکنون هیچ اعتباری از بانک‌ها نگرفته‌اند اما در مقابل 10 درصد از خانواده‌ها، 96 درصد اعتبارات بانکی را دریافت کرده‌اند.

وزیر کار سپس به برخی دیگر از آسیب‌های اجتماعی به صورت کلی اشاره کرد و اذعان داشت: متأسفانه اکنون با پدیده تجرد زنان روبرو هستیم و در آینده دختران زیادی تنها زندگی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دو سوم سالمندان ما بی‌سواد هستند، گفت: حدود 30 میلیون نفر تارک تحصیلی در مقطع راهنمایی داریم و بیشتر جرایم نیز متأسفانه از میان بازماندگان از تحصیل سربر می‌آورد.

ربیعی با اشاره به اقدامات وزارتخانه‌اش برای حل مشکلات درمانی مردم اظهار داشت: برای حل فقر درمان بیش از 11 میلیون نفر را بیمه کرده‌ایم.

وزیر کار با اشاره به آسیب اجتماعی اعتیاد در کشور اظهار داشت: متأسفانه از سال 84 تا سال 90 قیمت شیشه سیر نزولی داشته است و علاوه بر این مصرف آن بیشتر به سمت زنان و افراد کم سن و سال حرکت کرده‌ است.

وی با اشاره به معضل خودکشی در کشورمان اذعان داشت: در گذشته میان فقر و حاشیه نشینی با خودکشی رابطه معناداری وجود داشت اما اکنون جهت و ماهیت آسیب‌های اجتماعی تغییر کرده است به طوری که اعتیاد نیز به دلیل ناآرامی‌های اجتماعی به سمت افراد شاغل نیز رفته است.

ربیعی با تأکید بر اینکه هنوز هم فقر علت برخی از آسیب‌های اجتماعی است اما تکمیل کننده و تبیین کننده همه آنها نمی‌باشد، گفت: برای مثال علت اصلی طلاق در جامعه ما برهم خوردن قدرت و ساختار نظام خانواده و تغییر در ارز‌ش‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی گفت: از مجلس دهم می‌خواهم با تشکیل فراکسیون‌هایی چون اشتغال، کارگری، محروم‌ها و آسیب‌های اجتماعی در مجلس به ما در حل معضلات اجتماعی کمک کنند.

ربیعی با اشاره به بحث صندوق‌ها خاطر نشان کرد: صندوق‌ها بحران آینده کشور هستند و جای سیاست‌های حمایتی نیست و باید برنامه‌ای تدوین شود که صندوق‌ها روی پای خود بایستند و منابع آنان به دولت تحمیل نشود.

۱۳۹۵/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...