نسخه چاپی

تظاهرات برای توقف حركت كشتی‌ها و قطارهای ذغالی و دیزلی

معترضان به سوخت های فسیلی راه های ورود به بندرگاه را با صدها قایق و كشتی بستند تا كشتی های ذغالی وارد نیوكاسل نشوند. در همین زمان گروهی دیگر از معترضان ریل های قطاری كه از طریق آن به مناطق دیگر ذغال سنگ صادر می شد را بستند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ در نیوکاسل استرالیا، شهری در شمال سیدنی که بزرگترین بندر صادرات ذغال سنگ در استرالیا است، پلیس ۶۶ نفر از تظاهرکنندگان علیه سوخت های فسیلی را بازداشت کرد.

معترضان به سوخت های فسیلی راه های ورود به بندرگاه را با صدها قایق و کشتی بستند تا کشتی های ذغالی وارد نیوکاسل نشوند. در همین زمان گروهی دیگر از معترضان ریل های قطاری که از طریق آن به مناطق دیگر ذغال سنگ صادر می شد را بستند.

گفته می شود معترضان بیش از هزار نفر بوده اند، آنها از دولت خود می خواستند تا برای مقابله با تغییر اقلیم کاری کند و استفاده از سوخت های فسیلی را به پایان برساند.

گروه «رهاشدن از سوخت های فسیلی» در این باره اعلام کرده است: ما هدفمان بعضی از خطرناکترین پروژه های استفاده از سوخت فسیلی بود.

نیوکاسل یکی از بزرگترین بندرگاه های صادرات ذغال سنگ در جهان است. در اوایل امروز شروع اعتراض ها با نصب بنرهایی به کشتی های ذغالی آغاز شد.

پلیس استرالیا می گوید ۵۷ نفر از بازداشت شده ها افرادی بودند که روی ریل تحصن کرده بودند.

زنی که خود را به طناب یک کشتی لنگر انداخته، آویزان کرده بود و سه زن که خود را با طنابی به پلی که قطار از آن عبور می کرد آویزان شده بود هم میان بازداشت شدگان بودند.

سخنگوی سایت ۳۵۰، سایتی درمورد محیط زیست و تغییر اقلیم، در رابطه با تظاهرات و اعتراض های امروز گفت: با نزدیکی به انتخابات استرالیا، این اتفاق ها به نامزدهای ریاست جمهوری پیام می فرستد که تغییر اقلیم یک مسئله انتخاباتی است.

اما در کنار اتفاقاتی که برای ریل قطار افتاد، صدها قایق راه عبور کشتی ذغالی را در قسمتی دیگر از بندرگاه نیوکاسل بستند. رپیس حزب سبز که در تظاهرات امروز شرکت کرده بود گفت که دولت ائتلافی استرالیا منع این می شود تا استرالیا در قرن ۲۱، اقتصاد پاک شود.

۱۳۹۵/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...