نسخه چاپی

كمبود تخت بیمارستانی در تهران جدی است

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: كمبود تخت بیمارستانی در تهران جدی بوده و با مضیقه زیادی در این رابطه مواجهیم بنابراین این مسئله سبب شده تخت‌های اورژانس نیز به موقع تخلیه نشود.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، محمد آقاجانی در نشست خبری که به منظور برگزاری دومین سالگرد طرح تحول برگزار شد، اظهار داشت: اورژانس‌های اصلی تهران پس از بازدیدهای وزیر بهداشت در ماه رمضان سال گذشته بهبود وضعیت آنها در دستور رسیدگی قرار گرفت و 11 ماه به صورت مستمر اقدامات موثری در این زمینه انجام دادیم.

وی با بیان اینکه 15 سرفصل مهم برای اصلاح وضعیت فیزیکی و تکمیل نیروی انسانی اورژانس در نظر گرفته شده است، افزود: حضور پزشکان متخصص مقیم در طب اورژانس، افزایش پرداختی پرسنل اورژانس و کاهش مدت زمان تعیین تکلیف بیمار و رسیدن به استاندارد 12 ساعت برای زمان خروج از اورژانس از جمله اقداماتی بوده که انجام شده و اکنون نیز در دست اجرا است.

معاون درمان وزیر بهداشت بیان داشت: در این مدت 60 بازرسی میدانی از 15 اورژانس اصلی تهران صورت گرفته و به طور کلی 15 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به این منظور اختصاص یافت و 30 میلیارد تومان هم اعتبار برای بازسازی و توسعه آن در نظر گرفته شد.

آقاجانی افزود: 1000 نفر نیروی انسانی نیز برای تکمیل کادر اورژانس مجوزهای لازم برایشان ارائه شد و در حال حاضر وضعیت نیروی انسانی به ویژه نیروی پرستاری در 15 اورژانس تهران استاندارد است.

وی با بیان اینکه در بحث فرایندهای داخلی اورژانس دستورالعمل‌های جدی در حال انجام است، گفت: امروز نیز در شورای معاونین آخرین وضعیت این موضوع ارائه شد ولی آنچه مشخص است کمبود تخت بیمارستانی در تهران جدی بوده و با مضیقه زیادی در این رابطه مواجهیم بنابراین این مسئله سبب شده تخت‌های اورژانس نیز به موقع تخلیه نشود.

آقاجانی همچنین گفت: حق بیمه‌ای متناسب با سیستم بیمه و تعرفه خدمات درمانی متناسب با قیمت تمام شده دو حلقه مفقوده در کشور بوده که اگر این دو مسئله حل شود بسیاری از مشکلات نیز از سر راه برداشته خواهد شد.

وی در مورد موضوع تعرفه‌ها گفت: در این دوره عزم وزارت بهداشت این بوده که پرداختی از جیب مردم افزایش نیابد ولی در رابطه با تعرفه‌ها باید توجه داشت. اگر تعرفه‌ها مناسب نباشد این موضوع تأخیر در پرداختی‌ها را به همراه داشته و بدان معنی است که پزشک و پرستار در بیمارستان دولتی فعالیت نکنند.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: تعرفه و پرداخت غیر واقعی یعنی کوچک شدن ارائه خدمات بیمارستان‌های دولتی و فشار بر جیب مردم که باید این موضوع مد نظر قرار گیرد.

آقاجانی گفت: یک شب اقامت در بیمارستان‌های وزارت بهداشت براساس محاسبات شورای عالی بیمه در سال 95 مبلغ 200 هزار تومان است ولی تعرفه آن 180 هزار تومان بوده یعنی تعرفه نصف قیمت تمام شده محسوب شده است.

آقاجانی تاکید کرد: این مسئله یعنی کسری اعتبار و مگر می‌شود کالایی را 2 تومان تمام کرد و یک تومان آن را فروخت البته ما نمی‌خواهیم این موضوع را متوجه مردم کنیم.

وی در رابطه با خدمات مربوط به ناباروری گفت: متاسفانه هنوز عمده خدمات مربوط به این حوزه پوشش بیمه‌ای ندارند ولی ضمن پیشنهاد به شورای عالی بیمه در این حوزه نیز ما معطل نمانده‌ایم و گام‌هایی را در قالب برنامه‌های درمان ناباروری برداشته‌ایم.

آقاجانی عنوان کرد: براساس این برنامه 85 درصد تعرفه دولتی را برای اقشار نیازمند پرداخت می‌کنیم و امسال نیز این موضوع به صورت جدی‌تر اجرا خواهد شد.

۱۳۹۵/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...