نسخه چاپی

دستگیری یك عضو داعش در ایتالیا

آنجلینو آلفانو وزیر كشور ایتالیا از دستگیری مسوول جذب نیرو برای گروه تروریستی داعش در خاك این كشور خبر داد.

به گزارش نما، ايرنا به نقل از شبكه خبري دولتي 'راي نيوز24'، پليس ايتاليا يك جنگجوي خارجي تبعه اسلووني را كه به جذب نيرو در ايتاليا مي پرداخت با همكاري پليس ليوبليانا (پايتخت اسلووني) دستگير كرد.
وزير كشور ايتاليا در يك كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد: يك عمليات ديگر عليه تهديد تروريسم بين المللي با موفقيت به پايان برده شد و ما با همكاري پليس اسلووني يك جنگجوي خارجي 26 ساله متهم به تروريسم و مسوول جذب نيرو با اهداف تروريسم بين المللي در ايتاليا را دستگير كرديم كه خود تاييد بر عملكرد سيستم امنيتي و پيشگيري ايتاليا است.
پليس ضد تروريسم ايتاليا در اوايل ارديبهشت ماه نيز در شهرهاي مختلف شمالي اين كشور در طي عملياتي گسترده شش افراط گراي اسلامي را به اتهام مشاركت با اهداف تروريستي بين المللي دستگير كرد. تحقيقات پليس ضدتروريسم براي دستگيري اين افراد با هماهنگي دادستاني ميلان، دادستاني ملي ضد مافيا و ضد تروريسم انجام شد.
از سال 2015 تاكنون 77 نفر به اتهام تروريسم از ايتاليا اخراج شده اند. در پي حملات تروريستي در بروكسل و پاريس تدابير امنيتي در ايتاليا نيز بشدت افزايش يافته و آثار باستاني مهم، منطقه اطراف واتيكان و اهداف حساس بدقت تحت نظارت مأموران امنيتي قرار گرفته و كنترل ها تقويت شده اند و در همين راستا بيش از يكهزار اهداف حساس در شهر رم با استقرار نيرو تحت كنترل قرار گرفته است.
تدابير امنيتي شديد حتي در مدارس، مراكز عمومي ازجمله سالن هاي تئاتر و دفاتر روزنامه ها عليه حمله هاي احتمالي تروريستي اتخاذ شده است. اين تدابير شديد در حالي اعمال شده كه مقامات اين كشور خاطرنشان كرده اند كه خطر خاصي ايتاليا را تهديد نمي كند.

۱۳۹۵/۲/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...