نسخه چاپی

افتتاح بیمارستان عراق با همكاری ایران

آستان مقدس حسینی با همكاری موسسه خیریه الكوثر ایران پیشرفته‌ترین بیمارستان عراق را در كربلا افتتاح كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس: مراسم افتتاح بیمارستان فوق تخصصی امام زین العابدین (ع) کربلا پس از 7 سال تلاش مهندسان ایرانی، شامگاه چهار شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت همزمان با شب میلاد امام چهارم شیعیان،گشایش یافت.

سرکنسول کربلا، رئیس ستاد بازسازی عتبات، رئیس موسسه الکوثر ایران و تولیت حرم امام حسین(ع) ازجمله مسئولین حاضر در این بیمارستان بودند.

به گفته دست اندرکاران احداث بیمارستان فوق تخصصی زین العابدین (ع) این مرکز درمانی 120 تختخوابی با در اختیار داشتن امکانات بسیار پیشرفته در عراق، بیماران را از سفر به خارج برای دریافت درمان بی‌نیاز کرده است.

«جیلاوی نعمه»، عضو شورای مدیریت بیمارستان زین العابدین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار در عراق با اشاره به مشارکت تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) در احداث این مرکز درمانی تصریح کرد: آستان مقدس حسینی فعالیت‌های مختلف و گسترده‌ای در زمینه خدمات‌رسانی به زائران و شهروندان عراقی انجام داده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های درمانی در این بیمارستان در مقایسه با مراکز درمانی مشابه بسیار کم‌تر است، گفت: آستان مقدس حسینی موفق شده که کادرهای پزشکی را از خارج از عراق برای فعالیت در این بیمارستان جذب کند.


«حسین علی مجید»، رئیس بیمارستان امام زین العابدین علیه السلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار نیز این بیمارستان را نخستین مرکز درمانی و جراحی کامل در استان کربلا و کل عراق خواند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان زین العابدین (ع) با همکاری آستان مقدس حسینی و موسسه خیریه الکوثر ایران و از محل کمک‌های مردمی احداث شده است، گفت: کادر پزشکان متخصص در این بیمارستان از تجربه و دانش بالایی در تشخیص بیماری و انجام جراحی‌های پیچیده برخوردارند.


مجید با بیان اینکه پزشکانی از کشورهای دنیا در این بیمارستان مشغول فعالیت هستند، گفت: انجام جراحی‌های سختی که تا قبل از این در داخل عراق ممکن نبود، در بیمارستان زین العابدین (ع) امکان پذیرشده است.

«خلود سمندر»، پزشک متخصص علوم آزمایشگاهی و از کادر درمانی بیمارستان زین العابدین (ع) نیز در گفت‌وگو با خبر نگار فارس با اشاره به اینکه این بیمارستان از مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی برای انجام هر گونه آزمایشی برخوردار است، گفت: این مرکز شاهد شاهد ارائه بهترین خدمات به بیماران خواهد بود.


بیمارستان 120 تختخوابی امام زین العابدین(علیه السلام) با بخش‌های دندانپزشکی، اطفال، چشم پزشکی، زنان و زایمان، ناباروری، پاتولوژی، پوست، اورتوپدی، گوش ،حلق و بینی، واحد CCUوICU،آندوسکوپی وکولونوسکوپی، اتاق‌های عمل، بستری اورژانس جهت رفاه حال زائرین و مجاورین حرمهای شریفه ساخته شده است.

۱۳۹۵/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...