نسخه چاپی

تهران، میزبان نماینده صندوق بین‌المللی پول

به گزارش نما - واحد مرکزی خبر نوشت: صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اعلام کرد دیوید لیپتون فرد شماره دو این نهاد مالی بین المللی،‌ یکشنبه دیداری دو روزه را از ایران برای گفتگو درباره تحولات اقتصادی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گفتگوها درباره اوضاع اقتصادی و طرح های مربوط به سیاست اقتصادی که ایران می تواند پس از لغو تحریم ها پس از توافقنامه مربوط به برنامه هسته ای ایران اجرا کند، خواهد بود. توافقنامه ایران و پنج بعلاوه یک ژوئیه 2015 منعقد و اوایل سال میلادی اجرا شد.

لیپتون در این دیدار قرار است با شماری از مقامات بلندپایه دولت ایران، نمایندگان بخش خصوصی،‌ بانک ها و دانشگاهیان دیدار کند.

یک سخنگوی صندوق بین المللی پول اعلام کرد این نهاد مالی بین المللی اکنون به جز مساعدت آماری و فنی برنامه اقتصادی درحال اجرا با ایران ندارد.

صندوق بین المللی پول که روابط مداومی را با تهران حفظ کرده است در آخرین بررسی اقتصاد ایران در ژانویه سقوط قیمت های نفت را پیش بینی کرده بود، رشد اقتصادی قرار است در سال 2015/2016 به کمتر از نیم درصد سقوط کند.

صندوق بین المللی پول در این بررسی اقتصادی افزود: « کاهش اخیر تحریم ها احتمالا به افزایش تولید نفت و صادرات این کشور کمک خواهد کرد.»

این سازمان افزایش رشد اقتصادی بین چهار تا پنج و نیم درصدی را برای ایران در سال 2016/2017 پیش بینی می کند.

۱۳۹۵/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...