نسخه چاپی

توضیحات چیت چیان درباره بی آبی مسكن مهر

وزیر نیرو با اشاره به اینكه 30 هزار مسكن مهر آماده شده و منتظر تأمین آب شرب است گفت: ساخت و ساز در شهرهای جدید با تأسیسات موجود در وزارت نیرو فاصله دارد.

به گزارش نما به نقل از میزان حمید چیت چیان وزیر نیرو صبح امروز در حاشیه صبحانه کاری با فعالان اقتصادی با اشاره به افزایش قیمت برق گفت: در سال جاری افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی در مورد مدیریت مصرف برق و میزان خاموشی در پیک مصرف تابستان گفت: تعمیر تمام نیروگاه‌های کشور تمام شده و آمادگی آن را داریم که برق را تأمین کنیم ضمن آنکه تلاش‌هایی هم برای کاهش تلفات شبکه برق صورت گرفته است.

چیت چیان تصریح کرد: طی مقررات ویژه‌ای که ابلاغ شده قراردادهایی با کشاورزان یا صنایع منعقد می‌شود که در ساعات اوج مصرف، مصرف خود را کم و یا قطع نمایند و در ساعات کم پیک با قیمت مناسب‌تری برق در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برخی مراکز مانند بیمارستان‌ها،دانشگاه‌ها و صنایع دارای مولد خطوط دیزلی و برق اضطراری هستند که بنا داریم تا قراردادهایی با آنها منعقد کنیم که برق مورد نظر را تأمین کنند که بیش از 2 هزار مگاوات از این محل برق تأمین می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به ورود 800 مگاوات نیروگاه جدید تا خرداد ماه به شبکه برق کشور گفت: امیدواریم تابستانی بدون خاموشی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه 30 هزار مسکن آماده شده و منتظر تأمین آب شرب است گفت: ساخت و ساز در شهرهای جدید با تأسیسات موجود در وزارت نیرو فاصله دارد چرا که تسویه خانه و تأمین آب و فاضلاب نیاز به هزینه دارد و در حدی که در اختیار وزارت نیرو است در حال انجام تغییرات هستیم.

وی به این نکته نیز اشاره کرد: که طی هماهنگی با سازمان مدیریت و وزارت راه و شهرسازی وزارت نیرو عملکردش جلوتر از اعتباراتی است که در اختیارش قرار داده شده است.

وی با اشاره به انتقادات برخی افراد مبنی بر اینکه بخش خصوصی آن‌طور که باید در مذاکرات حضور ندارد گفت: ما هیچ مذاکره‌ای بدون بخش خصوصی انجام نداده‌ایم و اولویت ما توسعه بخش خصوصی است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه علی رغم وجود چند شرکت کنتور سازی داخلی قراردادهای کنتور های آب و برق با کره‌ای ها طی دو هفته اخیر منعقد شده گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم و صحت ندارد.

۱۳۹۵/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...