نسخه چاپی

مدیر عامل شركت ملی صادرات گاز ایران:

انتقال گاز ایران به اروپا مقرون به صرفه نیست

مدیر عامل شركت ملی صادرات گاز ایران اعلام كرد: ظرفیت تولید گاز كشور طی سه سال آینده از 700 میلیون متر مكعب به یك میلیارد متر مكعب افزایش خواهد یافت.

به گزارش نما به نقل از تجارت نیوز علی رضا کاملی در گفت و گو با خبرنگار تجارت نیوز با بیان این مطلب افرود: برای ایجاد تنوع در خط صادرات انرژی توسعه خط لوله صادراتی به کشور های همسایه و ایجاد واحد های ال ان جی ، صادرات سی ان جی و تبدیل گاز به برق را در دستور کار قرار داده ایم.

وی در مورد ایجاد نحوه تنوع در سبد صادراتی نیز اذعان داشت: برای این منظور هر طرحی که بالاترین راندمان و سود آوری را برای کشور داشته باشد، انتخاب می شود.

وی معتقد است: سرمایه گذاری در یک طرح جدید به معنی غفلت از پروژه های دیگر نیست چرا که با تنوع بخشیدن به سبد صادرات انرژی زمینه افزایش قدرت استراتژیک کشور فراهم خواهد شد.

علی رضا کاملی با بیان اینکه انتقال گاز ایران به اروپا از طریق خط لوله( ایران و ترکیه )مقرون به صرفه نیست؛ تصریح کرد:براساس برآورد های انجام شده ، با قیمت های کنونی ، فایده به هزینه این پروژه منفی است از این رو در وضعیت کنونی انتقال گاز ایران به اروپا از طریق خط لوله مقرون به صرفه نیست.

وی همچنین اظهارداشت: نیاز سنجی بازارهای اروپایی برای محموله های« ال ان جی » نیز در دست بررسی است.

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران در مورد خط لوله ایران و عمان تصریح کرد: فاز مطالعاتی این پروژه در بخش خشکی و دریا طی 3 ماه آینده به اتمام خواهد رسید که پس از انتخاب شرکت ای پی سی کانتراکتور مورد تایید دو کشور طرح عملیاتی این پروژه آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران در پایان یادآور شد: تعدادی از شرکت های اروپایی برای توسعه ایران ال ان جی اعلام آمادگی کرده اند که پس از بررسی نحوه همکاری این شرکتها با شرکت های داخلی و تایید وزیر نفت، فعالیت آنان در کشور آغاز خواهد شد.

۱۳۹۵/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...