نسخه چاپی

محسن رضایی: عربستان گزینه دوم بعد از صدام علیه ایران شده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عربستان گزینه دوم بعد از صدام حسین علیه ایران شده است و كاملا معلوم است كه به آن خط داده‌اند كه در هر جا جلوی ما بایستد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محسن رضایی چهارشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان که از شبکه استانی سیمای مرکز کردستان پخش شد، در سخنانی در ارتباط با گروه‌های تکفیری و داعش، اظهار کرد: 5 سال پیش جریان تکفیری از سوریه شروع شد که حتی حلب را گرفتند و تا نزدیک دمشق پایتخت این کشور آمدند.

به گفته وی، با شروع مبازرات با گروه‌های تکفیری، سوریه از ایران درخواست کمک کرد و ما گفتیم نمی‌توانیم لشکر بفرستیم اما مستشار می‌توانیم بفرستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: یک مقداری موضوع داشت حل می‌شد که یک‌مرتبه پدیده دیگری به نام داعش شروع شد که اینها هم از سوریه آغاز کردند.

وی یادآوری کرد: سرزمین فرات مابین دمشق با مرز عراق که از سد فرات در سوریه شروع می‌شود و تا مرز عراق می‌رسد که جنوب آن بیابان و کویر و شمال آن مردم سکونت دارند که این گروه داعش از این منطقه به عراق رسیدند و با توافقی که با دولتمردان عراقی در موصل کرده بودند، در کمتر از 24 ساعت موصل را گرفتند.

پیشروی‌های داعش کاملا متوقف و محدود شده است

رضایی افزود: در زمانی که آنها به تکریت حمله کردند و تا نزدیکی‌های بغداد آمدند، دولت عراق از ما تقاضای کمک کرد که ما با فرستادن مستشاران به عراق، جلو آنها را سد کردیم و بعد آرام آرام تکریت آزاد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش‌هایی از سوریه و عراق در اختیار این گروه قرار دارد ولی پیشروی‌های آنها کاملا متوقف و محدود شده است.

رضایی همچنین عنوان کرد: این گروه زمانی هم که می‌خواستند به سمت اربیل بیایند و حتی به بخش‌هایی از آن هم ورود کردند، آقای بارزانی از ما تقاضای کمک کرد که ما نیرو فرستادیم و جلوی ورود داعش به اربیل را گرفتیم.

وی گفت: آنها همچنین می‌خواستند از سمت دیالی و خانقین به کرمانشاه نزدیک شوند و یا خود را به حلبچه برسانند اما ما اعلام کردیم که اگر داعش بخواهد به 40 کیلومتری ایران نزدیک شود ما این بار مستقیم وارد می‌شویم و این بود که مرزهای کردستان و کرمانشاه امن باقی ماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در اوایل داعش به لحاظ فرهنگی تبی درست کرده بودند که تا حدی افکار را به سمت خود می‌کشاند ولی هر چه جلوتر آمدند و جنایاتی را مرتکب می‌شدند، مردم از نظر فرهنگی و روحی با اینها موضع گرفتند و در این بحث هم، کردستان ما قوی‌ترین موضع‌گیری نسبت به اینها داشت و این به دلیل بنیه فرهنگی و مذهبی است که در این استان وجود دارد.

وی گفت: علائم خوبی که از کردستان به داعش داده شد، فهمیدند که کردستان جایی فتح‌شدنی نیست.

تکفیری‌ها را در سوریه و عراق دفن خواهیم خواهیم کرد

وی افزود: این بیان معلوم است که شکست آنها قطعی است چون وقتی شماها می‌گویید، شیعه کافر است، شافعی و حنبلی و مالکی کافر است پس در یک میلیون مسلمان چند نفر مومن وجود دارد که می‌خواهید همه را از دم تیغ بگذرانید.

رضایی خاطرنشان کرد: بیشترین جنایاتی که صورت گرفته است در موصل و تکریت و در مجموع مناطقی است که مسلمانان اهل سنت هستند و تمام زیرساخت‌های این مناطق را از بین برده‌اند.

وی یادآوری کرد: داعش در دو منطقه تا حالا نتوانسته است نفوذ کند، یکی مناطق کردی و دیگری در شهرهای شیعی، و این معنادار است و به دلیل مذهبی بودن و آن علاقه‌ای که به معنویت دارند، که تحت تاثیر افکار غیرعقلایی قرار نمی‌گیرند.

رضایی گفت: من وضعیت تکفیری‌ها را رو به انهدام می‌بینم و مصمم هستیم که تکفیری‌ها را در سوریه و عراق دفن خواهیم خواهیم کرد تا جهان اسلام را از این مصیبت نجات دهیم.

عربستان گزینه دوم بعد از صدام حسین علیه ایران شده است

وی در ادامه به ارتباط عربستان و ایران اشاره کرد و گفت: عربستان گزینه دوم بعد از صدام حسین علیه ایران شده است و کاملا معلوم است که به آن خط داده‌اند که در هر جا جلو ما بایستد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آنها در سوریه، عراق، خلیج فارس جلو ما می‌ایستند و حتی در مناسک حج که خانه خداست و موظف هستند که امنیت حجاج را حفظ کنند، گویی ماموریتی پیدا کرده‌اند که باید جلو ایران بایستید و ما با بردباری و صبر، تحمل می‌کینم.

رضایی عنوان کرد: همه و حتی آمریکایی‌ها هم می‌دانند که عربستان توان این را ندارد که بخواهد در برابر کشور ما ادامه بدهد ولی بالاخره مشکلاتی برای ما درست می‌کند.

وی گفت: آنها با انجام کارهای غیرعقلایی، در یمن، سوریه و عراق جنایاتی را مرتکب می‌شوند و اخیرا هم گفته‌اند که می‌خواهیم با امریکا نیروی زمینی به سوریه بفرستیم.

رضایی افزود: این کارها در تاریخ و در ذهن مردم منطقه می‌ماند و مطمئن هستم یک اشتباه بزرگ تاریخی می‌کند که هم خود را به زحمت می‌اندازد و هم ما و هیچ نتیجه‌ای بدست نمی‌آورد.

۱۳۹۵/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...