نسخه چاپی

اردوغان:‌ پ‌ك‌ك نماینده كردها در تركیه نیست

رجب طیب اردوغان تاكید كرد: بحران سوریه و تلاش برای كودتا علیه دولت بخشی از سناریویی است كه هدفش توطئه علیه تركیه است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: به نقل از پایگاه خبری النشره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی که پس از تصویب قانون لغو مصونیت نمایندگان حامی "تروریسم" در استان "ریزه" در حاشیه دریای سیاه ایراد کرد، گفت:‌ بحران سوریه، "دولت موازی" و تلاش برای "کودتا" علیه دولت بخشی از توطئه‌ها علیه آنکارا است.

اردوغان گفت: تروریست‌ها به پایین‌ترین سطح انسانیت تنزل کرده‌اند و نماینده برادران کرد ما در دولت نیستند.

وی افزود: کسانی که نتوانسته‌اند ترکیه را به عقب برانند و باعث شکست کشور شوند، حملات خود را در جنوب شرق کشور تسریع کرده‌اند.

اردوغان همچنین به موفقیت کشورش در حل مناقشات مربوط به "تروریست‌ها" در مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه اشاره کرد و افزود: ادعای تروریست‌ها درباره اینکه نمایندگان کردها هستند، درست نیست. چنین چیزی اصلا توجیه ندارد. اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) اصلا ارتباطی با کردها ندارند. اگر اعضای پ.ک.ک نمایندگان کردها باشند، چرا خودشان را مخفی می‌کنند؟ چرا آنها ما را تهدید می‌کنند و مهندسان و آموزگاران ما را می‌ربایند؟ اینها اعضای پ.ک.ک هستند که مساجد و مدارس را آتش می‌زنند. مگر برادران کرد ما در این اماکن نیستند؟ مگر برادران ما در مدارس درس نمی‌خوانند؟ پس چرا این اماکن را به آتش می‌کشید؟

رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتش همچنین حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه" را به همکاری با سیاستمدارانی متهم کرد که با پ.ک.ک در ارتباط هستند.

وی تاکید کرد:‌ نیروهای مسلح ترکیه و نیروهای امنیت ملی به شهادت اهمیت و توجه خاصی دارند و معتقدند "یا پیروزی بر تروریسم و یا شهادت". ما مناطقی که تروریست‌ها هدف قرار دادند را از نو می‌سازیم تا مردم بدانند چه کسی برای خدمت به آنها تلاش می‌کند.

۱۳۹۵/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...