نسخه چاپی

اوباما مرگ ملا منصور را تایید كرد

باراك اوباما با صدور بیانیه‌ای كشته شدن رهبر طالبان در طرف پاكستانی مرز افغانستان را تایید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) در جریان سفر به ویتنام با صدور بیانیه‌ای کتبی حمله پهپادی روز شنبه را بخشی از تلاش مهم برای "برقراری صلح و آرامش" در افغانستان توصیف کرد و گفت باید از این فرصت برای ترغیب طالبان به مذاکره با دولت کابل استفاده کرد.

اوباما گفت: طالبان باید این فرصت را غنیمت بشمارد و تنها مسیر پایان این درگیری دیرینه را که همان پیوستن به دولت افغانستان در روند سازش است، انتخاب کند. این مسیر به صلح و ثبات دائمی ختم می‌شود.

تایید آمریکا درباره کشته شدن ملااختر منصور، رهبر طالبان در جریان حمله پهپادی به دنبال تایید دولت افغانستان صورت گرفت.

ارتش آمریکا گفته بود که ملامنصور احتمالا در حمله روز شنبه کشته شده و مقام‌ها درباره نتیجه این حمله تقریبا اطمینان دارند.

در بیانیه اوباما آمده است که "آمریکا اکنون مرگ ملا منصور را تایید می‌کند" با این حال گفته نشده که چرا اکنون مقام‌ها با قاطعیت این خبر را اعلام می‌کنند.

کاخ سفید امید دارد که این حمله ضربه‌ای مهلک به طالبان وارد آورد و درگیری درون گروهی بر سر تعیین جانشین جدید ایجاد شود و آنها را از فصل درگیری در افغانستان دور کند.

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد که طالبان همچنان هدفی برای آمریکا است؛ چراکه آنها هنوز توطئه چینی می کنند و آمریکایی‌ها و نیروهای ائتلاف را هدف حمله قرار می‌دهند.

اوباما با اشاره به احتمال انجام اقدام نظامی آمریکایی‌ها علیه طالبان گفت که واشنگتن شبکه‌های افراطی که ایالات متحده را هدف قرار می‌دهند در کانون توجه دارد.

وی افزود: ما با پاکستان در خصوص اهداف مشترک همکاری می‌کنیم و هیچ پناهگاه امنی نباید برای تروریست‌ها وجود داشته باشد.

پس از سال‌ها درگیری امروز به مردم افغانستان و منطقه فرصتی متفاوت برای آینده‌ای بهتر داده شده است.

۱۳۹۵/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...