نسخه چاپی

زنگنه: ایران و اندونزی در اوپك مواضع نزدیكی دارند

وزیر نفت با بیان این كه همه درهای همكاری ایران به روی اندونزی باز است، گفت: ایران و اندونزی در اوپك و بازارهای جهانی نفت مواضعی نزدیك به هم دارند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی وزارت نفت وزیر نفت با بیان این که همه درهای همکاری ایران به روی اندونزی باز است، گفت: ایران و اندونزی در اوپک و بازارهای جهانی نفت مواضعی نزدیک به هم دارند.
وی افزود:در روابط دو جانبه دو کشورهم‌اکنون فرصتی فراهم شده است که بتوان تغییرات عمده کشور برای توسعه روابط میان ایران و اندونزی را در بخشهای نفت گاز و پتروشیمی ایجاد کنیم.
وزیر نفت با بیان این که همه درهای همکاری ایران برای بخش دولتی و خصوصی اندونزی باز است، اظهارکرد: شرکتهای دولتی و خصوصی این کشور می‌توانند در همه زمینه‌ها از جمله تجارت نفت و گاز و فرآورده نفتی و محصولات پتروشیمی و همی نطور در حوزه سرمایه گذاری مشترک برای پالایش و توسعه میدانهای نفتی حضور پیدا کنند.
زنگنه با بیان این که ما آماده آغاز روابط راهبردی با اندونزی برای تامین بلندمدت خوراک پالایشگاهها (میعانات گازی و نفت خام) هستیم، افزود: ایران و اندونزی همیشه رابطه دوستانه ای با یکدیگر داشته اند و کوچکترین تنش و مشکلی در روابط دو کشور وجود نداشته است و ایران این کشور را پایگاهی بزرگ در شرق آسیا می داند.
وزیر نفت با اشاره به این که ما منتظریم شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) هرچه زودتر به ایران بیاید و در کارهای توسعه ای مشارکت داشته باشد، یادآور شد: آغاز همکاریهای کوتاه مدت با خرید و فروش و تجارت آغاز می شود و ما هیچ محدودیت و مشکلی در توسعه روابط با اندونزی نداریم.

۱۳۹۵/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...