نسخه چاپی

بلومبرگ؛

در هند از ركود اقتصادی خبری نیست

وزیر دارایی هند معتقد است علی‌رغم عدم قطعیت قابل توجه در اقتصاد جهانی، اقتصاد هند به رشد سریع‌تر از متوسط جهانی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش نما به نقل از بلومبرگ، آروت جیتلی، وزیر دارایی هندوستان در حین بازدید از ژاپن اعلام کرد: گمان نمی‌کنم ما در کشور با مشکل رکود مواجه باشیم؛ چرا که فعالیت‌های اقتصادی زیادی از طریق افزایش تامین بودجه دولتی، سرمایه‌گذاری خارجی و تقاضای شهری صورت گرفته است.

هند امیدوار است تعداد شرکت‌های ژاپنی سرمایه‌گذار در هند را دوبرابر کند.

در حالی که دومین سال نخست‌وزیری نارندرا مودی در حال اتمام است، وی تلاش‌های خود را برای معکوس کردن رکود روستایی بیشتر کرده است. در حالی که هند بزرگترین اقتصاد در حال رشد دنیا محسوب می‌شود،‌ سرمایه‌گذاران به دلیل عدم توانایی مودی در کاهش مالیات فروش داخلی و عدم اطمینان در مورد آینده رئیس بانک مرکزی این کشور ناآمید شده‌اند.

جیتلی در توکیو اعلام کرد مالیات خدمات و اجناس وکاهش در مالیات شرکت‌ها همچنان در دستورکار قرار دارد. اولویت بعدی اصلی شامل مدرن‌سازی زیرساخت‌های ملی، هزینه‌های بیشتر در مناطق روستایی و تقویت چهارچوب امنیت اجتماعی خواهد بود.

نفت 50 دلاری
بر اساس بررسی بلومبرگ از 27 اقتصاددان، تولید ناخالص داخلی هند در مدت زمان ژانویه تا مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 7.5 درصدی داشته است این در حالی است که در سه ماهه آخر سال 2015 این رشد 7.3 درصد گزارش شده بود.

جیتلی افزود: «دولت انتظار دارد در سال مالی جاری به هدف کسری بودجه 3.5 درصد GDP خود برسد. کاهش قیمت نفت و کالاهای اساسی هند را به رسیدن به اهداف تورمی پایین‌تر کمک خواهد کرد.» جیتلی اعلام کرد، قیمت نفت در محدوده 50 دلاری برای ما تقریبا قابل‌قبول است.

کاهش فشارهای قیمتی به راگوم راجان (رئیس بانک مرکزی هند) اجازه داده تا نرخ بهره معیار را به پایین‌ترین سطح 5 سال اخیر (6.5 درصد) کاهش دهد.

۱۳۹۵/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...