نسخه چاپی

توان موشكی ایران در سه سال اخیر دوبرابر شد

وزیر دادگستری گفت: با وجود تهدیدهای دشمنان، توان موشكی جمهوری اسلامی ایران در سه سال اخیر بیش از دو برابر شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر پنجشنبه در گردهمایی مبلغان دینی اعزامی به ماه مبارک رمضان که در مسجد اعظم قم برگزار شد، مخاطب شناسی و موقعیت شناسی را یکی از مسائل مهم در تبلیغ دین دانست و اظهار کرد: امروز همه دیوارهای ارتباطات فروریخته و مرزی در دنیا وجود ندارد و تحولات دنیا با سرعت پخش می‌شود.



وی شرایط کنونی دنیا را نگران کننده، آزاردهنده و زجرآور دانست و با بیان برخی شاخص‌های فجایع و ناهنجاری‌ها، گفت: نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر در دنیا زیر خطر فقر زندگی می‌‌کنند که از این تعداد ۸۰۰ میلیون نفر مشکل تغذیه دارند و از خطر فقر گذشته‌اند.



وزیر دادگستری، ناامنی، جنایت‌ها، جنگ و ترور را از مشکلات حاد دنیا ذکر کرد و افزود: متأسفانه در منطقه خاورمیانه و کانون اسلام، تلخ ترین و فاجعه بارترین حوادث امنیتی رخ می‌دهد.



حجت الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: تعرض به حقوق، مال و جان از مشکلاتی است که بسیاری از مردم کشورهای در حال توسعه با آنها مواجه هستند. آوارگی، بی‌خانمانی، بچه‌های بدون سرپرست و بدون والدین از معضلات دیگر دنیاست. مصرف الکل و مواد مخدر یکی از دغدغه‌های جدی است و آمارهای جرم و جنایت روز به روز در حال افزایش است.



وی نابرابری سیاسی را یکی دیگر از مشکلات جدی بیان کرد و افزود: در دنیا سلطه ظالمانه‌ای تحمیل شده و هیچ کسی جسارت برخورد و به نظم درآوردن و به تعادل رساندن این نظام ظالمانه را ندارد.



وی ادامه داد: آمریکایی‌ها هر کاری از دستشان برآید در دنیا انجام می‌دهند. هفته پیش رئیس جمهور آمریکا که به ژاپن رفته بود حاضر نشد برای برای بزرگ‌ترین جنایت تاریخی (بمباران اتمی هیروشیما) یک عذرخواهی ساده کند.



وزیر دادگستری افزود: آمریکایی‌ها تا امروز به تعهدات آژانس انرژی اتمی نپوسته‌اند و حتی تسلیم نهادهای محیط زیستی هم نشده‌اند. آنها یشترین آسیب‌های زیست محیطی را وارد می‌کنند.





پیمان شکنی برای آمریکا مسئله نیست

وی با بیان اینکه پیمان‌شکنی برای آمریکایی‌ها اصلا مسئله نیست، بلوکه کردن اموال و دارایی‌های جمهوری اسلامی را یک نظم شکنی و سرگردنه نشستن رسمی دانست.



حجت الاسلام پورمحمدی اظهار کرد: آمریکایی‌ها با اینکه در مورد نقض حقوق بشر و حقوق شهروندی شعار می‌دهند اما اصلا حاکمیت سرزمینی را رعایت نمی‌کنند.



وی گفت: در مسئله برجام با اینکه تعهد کردند ولی چشم کشورهای دیگر به آمریکاست. آمریکایی‌ها از اینکه زیر نظامات مشروع بزنند هیچ ابایی ندارند و این یک هرج و مرج و بی‌قانونی و نظام جنگلی است.



وی با بیان اینکه ۶۰ درصد قدرت نظامی دنیا در اختیار آمریکاست، تأکید کرد: ۷۰ درصد قدرت اقتصادی جهان دست آمریکا و هم پیمانان این کشور است. ۸۶ درصد گردش مالی دنیا به دلار است و بخش عظیم قدرت رسانه‌ای دنیا دست آمریکایی‌ها و هم پیمانان آنهاست.





ثبات سیاسی در عرصه داخلی

وزیر دادگستری با اشاره به وضع موجود جمهوری اسلامی گفت: امروز در رسانه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران نوعی بدنمایی، سیاه‌نمایی، زشت نمایی و ضعف نمایی از روی ناآگاهی یا عمدی انجام می‌شود، در حالی که جمهوری اسلامی ایران در اقتدار سیاسی، نظامی و... قرار دارد.



حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: در عرصه داخلی یک ثبات آرام آگاهانه و هوشمندانه سیاسی در کشور برقرار است.



وی نرخ بالای مشارکت در انتخابات را یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی برشمرد و تأکید کرد: رأی گیری در انتخابات و انتخاب هیئت رئیسه دو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بدون حاشیه انجام شده و این قدرت سیاسی و بلوغ سیاسی نظام را نشان می‌دهد.



وی افزود: جمهوری اسلامی به عنوان یک بازیگر موثر و مقتدر سیاسی عمل می‌کند. درست است در منطقه خاورمیانه یک کشور دست نشانده مفلوک به نام عربستان سعودی قرار دارد که پول امت اسلامی را زیر پای صهیونیست‌ها ریخته و تحمیل انحرافی را در ذهن آدم‌ها ایجاد می‌کند اما جمهوری اسلامی ایران یک عنصر فعال و موثر سیاسی در منظقه است.



به گفته وزیر دادگستری، بحرانی که عربستان به نمایندگی از آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی و مقاومت راه انداخته، بلای همان کشورها شده است.



وی گفت: آنها روزی عراق را به جان ما انداختند که ما را از پا دربیاورند ولی امروز نه تنها در عراق بلکه در بسیاری از کشورها حرف اول را می‌زنیم.



وی با بیان اینکه امروز حوزه علمیه قم حوزه مقتدر فرهنگی، علمی، دینی و تبلیغی است، تأکید کرد: درست است که از نظر فرهنگی آسیب‌پذیر هستیم ولی از قوت فرهنگی برخورداریم.



وزیر دادگستری، شکل‌گیری جریان‌های بدلی همچون وهابی، سلفی و داعش علیه جمهوری اسلامی را به دلیل ضعف برخی کشورها در مقابله نظامی با جمهوری اسلامی دانست.





قدرت امنیتی ایران بسیار هوشمندانه است

وی سرعت تولید علم و توانمندی‌های بالای موشکی جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد و افزود: وزیر دفاع در جلسه هیئت دولت اعلام کرده که با وجود اینکه تبلیغات زیادی علیه جمهوری اسلامی می‌شود، در سه سال گذشته، توان موشکی جمهوری اسلامی بیش از دو برابر شده است.



پورمحمدی گفت: سروصدایی که اسرائیل و داعش در کشورهای مختلف دنیا به راه انداخته‌اند، هدف اصلی آنها جمهوری اسلامی است اما خوشبختانه قدرت امنیتی ایران بسیار هوشمندانه است.



وی اقتدار امنیتی ایران را بالا دانست و تاکید کرد: قدرت‌های دنیا اعتراف کرده‌اند که قدرت امنیتی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بسیار پیشرفته است.



وزیر دادگستری با اشاره به مشکلات اقتصادی از قبیل، تورم، بیکاری، گرانی و... که به جامعه فشار وارد کرده است، اظهار کرد: با وجود این، جمهوری اسلامی یک نظام توانمند اقتصادی است.



وی افزود: وقتی آمریکایی‌ها از چند سال پیش تحریم‌ها را شروع کردند اعلام کرده بودند که تمامی مجاری رشد اقتصادی ایران را می‌بندند. حتی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که شدیدترین تحریم‌های فلج کننده تاریخی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند.



به گفته وزیر دادگستری، اگر جمهوری اسلامی از اوایل انقلاب که در تحریم بوده، از پا در نیامده و زندگی مردم مختل نشده و نظام‌های اجتماعی آن بهم نریخته است به دلیل ظرفیت قابل توجه اقتصادی است.





مثبت شدن تراز تجاری

حجت‌الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: در دو سال اخیر، رتبه اقتصاد جمهوری اسلامی یک رتبه بالاتر رفته است. سال ۹۴ بدترین سال اقتصادی برای جمهوری اسلامی بوده ولی در همان سال برای اولین بار تراز تجاری ایران ۹۶۰ میلیون دلار مثبت شد.



وی از رشد ۳۰ درصدی صادرات خبر داد و تأکید کرد: این میزان رشد و مثبت شدن تراز تجاری نشان می‌دهد که اقتصاد ما اقتصاد سرپا و جذاب است و اگر اقتصاد کشور ما این ویژگی را نداشت برای کشورهای دیگر جذاب بود.



وی کاهش آسیب‌های اجتماعی را دغدغه جدی دولت ذکر کرد و افزود: مقام معظم رهبری در ۸ ماه گذشته دو جلسه برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی برگزار کردند.



وزیر دادگستری با بیان اینکه مشکل مواد مخدر از قبل انقلاب تا حالا گریبانگیر جمهوری اسلامی است، تأکید کرد: نیمی از افرادی که در زندان‌ها حبس هستند در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده‌اند.





کاهش ۷ درصدی زندانی‌ها

وی از کاهش ۶ درصد ورودی پرونده به دادگستری و کاهش ۷ درصدی تعداد زندانی‌ها در سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: جرایم اخلاقی نیز ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.



حجت‌الاسلام پورمحمدی برخورد با قاچاق کالا را یکی دیگر از دغدغه‌های دولت بیان کرد و افزود: میزان قاچاق کالا در سال ۹۲ حدود ۲۵ میلیارد دلار بود. این رقم در سال ۹۳ به ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار و در سال ۹۴ به حدود ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است، یعنی در دو سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار، قاچاق کالا را کنترل کردیم.



وزیر دادگستری با بیان اینکه اقتدار سیاسی، نظامی و... جمهوری اسلامی ایران باعث شده که دشمنان جایگاه این کشور را بشناسند، تأکید کرد: نباید عده‌ای تحت تأثیر تبلیغات و سیاه نمایی دشمنان قرار بگیرند.

۱۳۹۵/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...