نسخه چاپی

چهره تهران رمضانی می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران از شناسایی ۴۱ هزار پلاك خانواده مستمند در شهر تهران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران از شناسایی ۴۱ هزار پلاک خانواده مستمند در شهر تهران خبر داد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی در نشستی خبری با اشاره به اقدامات شهرداری در ایام ماه رمضان گفت: امسال با شعار «فصل وصل» در سطح شهر تهران اقدامات خود را انجام داده و چهره پایتخت را قرآنی می‌کنیم.

وی با اشاره به اکران ۴۷ اثر هنری در عرصه پل‌ها و ۳۳ بیلبورد، ۸۰ پورتال شهری و نصب ۵۳ اثر هنری در میدان ولیعصر و انقلاب و تابلوهایی در مناطق ۲۲ گانه تهران که مزین به آیات الهی و دعاهای ویژه ماه رمضان است، گفت: در ۷ نوبت چهره شهر تهران در ایام ماه رمضان تغییر کرده و آثار هنری ویژه ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و ایام لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین پیش‌بینی شده است. همچنین در روز قدس و فلسطین نیز آثار هنری ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

معاون شهردار تهران با اشاره به حمایت موسسات قرآنی در قالب جشنواره شمیم وحی، تصریح کرد: این موسسات قرآنی که شامل هیات‌های قرآنی، جلسات خانگی قرآن و مجموعه دارالقرآن‌ها است، از ۳ میلیون ریال تا ۱۳ میلیون ریال به تناسب فعالیت‌هایشان مورد حمایت قرار می‌گیرند که در مجموع ۲.۵ میلیارد تومان به صورت مستقیم به این موسسات که شامل ۵۰۰ موسسه قرآنی، ۳۵۰ خانه قرآنی، ۵۰۰ خانه قرآن شهری، ۵۰۰ جلسات قرآنی در سه سطح و ۱۱۰۰ جلسه خانگی کمک خواهد شد. همچنین بزرگترین بانک قرآنی شهر تهران در این ایام تهیه شده است.

برگزاری اولین همایش چهره‌های قرآنی

امرودی در ادامه با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های این ایام زیر نظر شورای عالی قرآنی شهرداری است که ۱۹ چهره قرآنی در آن حضور دارند و ریاست آن با شهردار تهران است انجام می‌شود، گفت: اولین همایش چهره‌های قرآنی با حضور ۷۳ چهره برگزار خواهد شد. همچنین هفته گذشته شهردار تهران نشست صمیمی با اساتید قرآنی داشت.

وی با تاکید بر اینکه تمامی فعالیت‌های ویژه ماه رمضان در تهران مسجدمحور است، گفت: تمامی فعالیت‌های فرهنگی هماهنگ با برنامه‌های مساجد است و پس از پایان برنامه‌های مساجد، فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی ویژه ایام رمضان در بوستان‌ها و مکان‌های ویژه شهر تهران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران از اجرای برنامه تفریحی، ورزشی و فرهنگی در برخی از بوستان‌های پایتخت از بعد از افطار تا سحر خبر داد و تصریح کرد: تلاش شده امسال برای کاهش هزینه‌ها از ظرفیت‌های محلات استفاده شود و هنرمندانی که از جشنواره‌های محلی شمسه و مشکات کشف شده، به اجرای برنامه بپردازند و دیگر به صورت پیمانکاری این فعالیت‌ها واگذار نخواهد شد.

امرودی به تورهای گردشگری شبانه در ایام ماه رمضان اشاره کرد و گفت: ۸ مسیر برای گردشگری تعریف شده که در محورهای تاریخی، زیارتی، مذهبی، تفریحی و معنوی است.

به گفته وی، در ایام ماه رمضان ۴ هزار افطاری ساده در سطح شهر توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران از ویژه برنامه‌های ماه رمضان در اراضی عباس‌آباد خبر داد و افزود: هر شب دو ساعت قبل از افطار و تا سحر این برنامه‌ها اجرا خواهد شد و برنامه‌های متنوعی در این مجموعه‌ پیش‌بینی شده است.

امرودی از فعالیت مجمع خیرین مناطق در ایام ماه رمضان خبر داد و گفت: پلاک‌های خانواده‌های نیازمند شناسایی شده و تلاش کردیم با حمایت خیرین کمک‌های لازم را از این خانواده‌ها به عمل آوریم.

به گفته وی، ۴۱ هزار پلاک خانواده مستمند شناسایی شده که تلاش می‌شود در ایام سال این حمایت‌ها ادامه داشته باشد. همچنین بدهی تمامی نانواهایی که در مناطق محروم به صورت نسیه نان پخت می‌کردند نیز پرداخت می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران در خصوص انتقاد برخی از اعضای شورا به موازی‌کاری برنامه‌های معاونت اجتماعی و سازمان فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: هیچ گونه تداخل کاری و موازی‌کاری بین سازمان فرهنگی و معاونت اجتماعی وجود ندارد. همچنین هزینه افطاری‌های ساده توسط شهروند پرداخت خواهد شد.

۱۳۹۵/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...