نسخه چاپی

شرایط صدور دفترچه بیمه المثنی و بیماران خاص اعلام شد

سازمان تامین اجتماعی شرایط صدور دفترچه بیمه المثنی، صدور دفترچه برای بیماران خاص ، ارائه خدمات درمانی به افراد تحت تكفل بیمه شده سرباز را اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: با عنایت به ضرورت رعایت اصول ، ضوابط و مقررات مربوطه از طریق کارگزاریهای رسمی به منظور افزایش ضریب ایمنی ، حفاظت از اسناد و مدارک و کاهش تبعات و خطرات احتمالی ، کلیه کارگزاریهای رسمی تحت پوشش موظفند نسبت به انعقاد قرارداد بیمه نامه مسئولیت و بیمه نامه آتش سوزی و همچنین تهیه صندوق های ضد حریق و ضد سرقت ، طبق دستورالعمل های ابلاغی اقدام کنند.

ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز مقرری بگیران بیمه بیکاری

در اجرای تکلیف قانونی مقرر در ماده «۱۰» قانون بیمه بیکاری مبنی بر نگهداری جداگانه حسابهای درآمدحق بیمه بیکاری، پرداخت مقرری بیمه بیکاری و ارائه گزارش به ریاست جمهوری و اعضای شورای اقتصاد بصورت سالیانه، ایجاد سامانه مکانیزه و متمرکز بیمه بیکاری در معاونت فنی و درآمد سازمان به منظور دستیابی به اهداف کلان ذیل طراحی و عملیاتی شده است.

۱- ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز مقرری بگیران بیمه بیکاری.

۲- همپوشانی اطلاعات مقرری بگیـران با هدف جلوگیری از پرداخت من غیرحق مقرری.

۳- مدیریت صحیح بر منابع و مصارف از طریق پرداخت متمرکز مقرری بیمه بیکاری.

۴ - فراهم شدن زمینه اتصال سیستمی به واحدهای تعاون ،کار و رفاه اجتماعی.

۵- تسهیل فرآیندها، کاهش حجم کار و کاهش هزینه ها.

۶- بهره گیری از خدمات نوین بانکی در ارائه خدمات.

ارائه خدمات درمانی به افراد تحت تکفل بیمه شده سرباز

همچنین دراجرای ماده ۹۴ قانون تامین اجتماعی ، افراد تحت تکفل بیمه شده سرباز می توانند با شرایط ذیل درایام خدمت سربازی بیمه شده اصلی از خدمات دفترچه درمان سازمان استفاده نمایند :

۱- نام و مشخصات بیمه شده سرباز در لیست بیمه یا گزارش بازرسی کارگاه در دو ماه قبل از تاریخ اعزام به سربازی، درج شده باشد .

۲- بیمه شده سرباز در دو ماه قبل از تاریخ اعزام به سربازی ، غرامت دستمزد ایام بیماری یا مقرری بیکاری دریافت کرده باشد.

صدور دفترچه های ۴۵ نسخه ای برای بیماران خاص

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: در صورتی که بیمه شده یا افراد تبعی وی مطابق گواهی اسناد پزشکی سازمان ، مبتلا به یکی از بیماری های خاص (هموفیلی، دیالیزی،تالاسمی) باشند، برای آنان دفترچه درمانی بیماران خاص با تعداد برگ های ۴۵ نسخه ای صادر می شود. بدین منظور بیمه شده اصلی / تبعی می بایست گواهی صادره از اسناد پزشکی را به انضمام سایر مدارک لازم جهت صدور دفترچه درمانی به شعبه مورد نظر ارائه کند.

شرایط صدور دفترچه بیمه المنثی برای بیمه شدگان

در صورت مفقود شدن دفترچه درمانی ، بیمه شده یا افراد تبعی وی می توانند با مراجعه به یکی از شعب تامین سازمان و با ارائه مدارک ذیل ، نسبت به دریافت دفترچه درمانی المثنی خود اقدام کنند:

۱- تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه المثنی توسط بیمه شده یا مستمری بگیر اصلی

۲- رسید پرداخت خسارت دفترچه المثنی( برای بار اول معادل ۵۰ درصد و در موارد بعدی معادل یک برابر

حداقل دستمزد روزانه سال مربوطه)

توجه : درصورتی که دفترچه درمانی، بنا به گواهی مراجع ذیصلاح(مراجع قضایی، نیروی انتظامی و ...) بر اثر حوادث غیرمترقبه مانند سرقت، سیل و ... مفقود شده باشد، صدور دفترچه المثنی به صورت رایگان انجام می شود.


۱۳۹۵/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...