نسخه چاپی

سبقت ۱۱ درصدی هیلاری از ترامپ

عکس خبري - سبقت ?? درصدي هيلاري از ترامپ

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی «رویترز-ایپسوس» حكایت از آن دارد كه «هیلاری كلینتون» با اختلاف ۱۱ درصد از رقیب جمهوری‌خواه خود یعنی «دونالد ترامپ» پیشی گرفته است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، نتایج نظرسنجی «رویترز-ایپسوس» که روز جمعه (دیروز) منتشر شد، حکایت از آن دارد که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا با اختلاف 11 درصد از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان پیشی گرفت.



این نظرسنجی درست چند روز بعد از آن صورت گرفته است که کلینتون موفق شد تعداد آراء کافی برای کسب نامزدی نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا را به دست آورد.



نتایج این نظرسنجی حکایت از آن دارد که 46 درصد از مردم آمریکا از کلینتون و 35 درصد از ترامپ حمایت کردند و 19 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که در حال حاضر از هیچ‌یک از دو نامزد انتخاباتی حمایت نمی‌کنند بنابراین فضای کافی برای هر دو نامزد انتخاباتی وجود دارد تا جایگاه خود را تقویت کنند.



اواسط هفته گذشته، کلینتون با اختلاف 8 درصد از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته بود و پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد که پیشتازی کلینتون تا حدودی به واسطه یکی از بهترین هفته‌های کمپین او بوده است.



طبق این گزارش، کلینتون موفق شد در هفته گذشته، نامزدی حزب دموکرات را به دست آورد، تأییدیه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، «جو بایدن» معاون اوباما و سناتور بانفوذ کنگره یعنی «الیزابت وارن» را به دست آورد.



از طرف دیگر، ترامپ بعد از انتقاد از قاضی فدرال مکزیکی تبار، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت زیرا مدعی شده بود که این قاضی به واسطه اصلیت مکزیکی‌اش نمی‌تواند در دادگاه علیه دانشگاه ترامپ منصفانه حکم کند.



نظرسنجی رویترز و ایپسوس در بازه زمانی روز دوشنبه تا جمعه به صورت اینترنتی برگزار شد و یکهزار 276 رأی‌دهنده آمریکایی در آن شرکت کردند و حاشیه خطا 3.2 درصدی دارد.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...