نسخه چاپی

سگ‌های ولگرد تهران،خانه‌دار شدند

مدیرعامل شركت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از بهره‌برداری از نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب در حاشیه شهر تهران با ظرفیت ۵۰۰ قلاده سگ خبر داد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، سگ‌های ولگرد تهران صاحب خانه می‌شوند و برای نگهداری آنها برنامه‌های در نظر گرفته شده است. سگ‌های که در شهر پرسه می زنند بیشتر از شهرهای حاشیه ای به تهران می‌آیند.

رضا قدیمی با اشاره به احداث نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب در حاشیه شهر تهران گفت: از آنجایی که وجود چنین مجموعه‌ای در شهر تهران مورد نیاز بود، اقدام به احداث آن شد و این مرکز با ظرفیت ۵۰۰ قلاده سگ به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه این مرکز شامل بخش‌های مختلفی برای نگهداری سگ‌هاست، ادامه داد: شست و شو و ضدعفونی، آشپزخانه صنعتی، اتاق عمل، کلینیک ویژه، آزمایشگاه و بخش سونوگرافی از جمله این بخش‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه سگ‌ها بین ۱۵ تا ۴۵ روز در این نقاهتگاه نگهداری می‌شوند، خاطرنشان کرد: بعد از ویزیت، جراحی و عقیم‌سازی در نقاهتگاه نگهداری می‌شوند و بعد از گرفتن دارو و آنتی بیوتیک به حامیان حیوانات تحویل داده شده یا در محیط زیست رهاسازی می‌شوند.

قدیمی با تاکید بر اینکه این مرکز برای اولین بار در خاورمیانه در کشور ما به بهره‌برداری رسیده، اظهار کرد: در کشورهای اطراف چنین مرکزی برای سگ‌های بدون صاحب نداریم. البته سگ‌های بدون صاحبی که در حاشیه و مرکز شهر تهران رها شده‌اند، از شهرهای اطراف به پایتخت می‌آیند.

۱۳۹۵/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...